Svenska regeringen unplugged

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Salladskommunisterna har snart inga kvar, vänta bara tills Islamisterna som är inkvoterade i dom andra partierna börjar granskas för sina egentliga åsikter
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/gustav-fridolin-till-svt-kommenterar-skandalerna-inom-mp

Kolla filmklippet, första minuten är den bästa.

Lille Fridolin kände till att Khan inte tog kvinnor i hand, men kunde inte förstå hur kränkande kvinnor kunde bli utav det (eller ja, att reaktionerna blev som det blev, vi män kan ju äcklas av det beteendet likaväl). Han blir hyfsat duktigt "grillad" av programledarna - hur fan går det här ihop med att vara feminist och att MP är ett feministiskt parti...



Åh, det är så mycket i deras (MP) tankebanor som inte stämmer överens med verkligheten, och så mycket i deras handlingar som inte stämmer överens med deras fina ideologier.



Och så är Magnus Johansson tagen ur tjänst efter att ha försökt utöva påtryckningar mot journalister för att tysta kritiken.



Det går bra nu...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Yasri: "Det viktiga är inte hur man hälsar utan att man hälsar." :dummer
Så en Hitler-hälsning till en Jude är OK? (Är order jude kränkande föresten? :va )
Om Yasri's kultur är att INTE ta i hand och vår ÄR att ta i hand.
Varför skall då just hans kultur respekteras?
Om kvinnan tagit hans hand iaf hade Yasri blivit kränkt? (Det är väl ATT man hälsar inte HUR?)
Kan nog vara så att vi får fundera oftare på dessa frågor i framtiden.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Det var onekligen intressant när Yasri Khan uttalade sig att hans "avgång" bevisade hur svårt muslimer har att komma in i den svenska politiken.

NO SHIT!
Religion av alla dess slag har inget att göra i politiken. Politik ska inte på något sätt påverkas av religion.

Om detta blir mer aktuellt än det är idag så har vi feta problem.
Sharia någon?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det var onekligen intressant när Yasri Khan uttalade sig att hans "avgång" bevisade hur svårt muslimer har att komma in i den svenska politiken.

NO SHIT!
Religion av alla dess slag har inget att göra i politiken. Politik ska inte på något sätt påverkas av religion.

Om detta blir mer aktuellt än det är idag så har vi feta problem.
Sharia någon?

Han hade väl i allra högsta grad "kommit in", han åkte ju ut däremot.

jag håller även med om att religion inte har med politik att göra, Ut med KD direct! :yoparty
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Han hade väl i allra högsta grad "kommit in", han åkte ju ut däremot.

jag håller även med om att religion inte har med politik att göra, Ut med KD direct! :yoparty

Nu håller jag tyvärr inte så bra koll på KDs politik men om det finns kristna idéer som inte stämmer överens med de lagar och regler vi har i Sverige så ska de bort, helt klart.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Tycker det är ganska skönt att slippa ta folk i hand när man hälsar.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Han hade väl i allra högsta grad "kommit in", han åkte ju ut däremot.

jag håller även med om att religion inte har med politik att göra, Ut med KD direct! :yoparty

Nja, det är snarare endast KD som blir kvar.
Eller var det något annat parti som ställde sig utanför kyrkovalet?
KD ställde ej upp av anledningen att politik och religion inte hör ihop.
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/gustav-fridolin-till-svt-kommenterar-skandalerna-inom-mp
Lille Fridolin kände till att Khan inte tog kvinnor i hand, men kunde inte förstå hur kränkande kvinnor kunde bli utav det (eller ja, att reaktionerna blev som det blev, vi män kan ju äcklas av det beteendet likaväl). Han blir hyfsat duktigt "grillad" av programledarna - hur fan går det här ihop med att vara feminist och att MP är ett feministiskt parti...
Det går bra nu...

Nu är jag förvisso inte insatt i var eller hur Khans kandidatur startade, vem som nominerade honom eller varför så gjordes.
Sannolikt - skulle jag säga var inte Fridolin inblandad i saken i vart fall. Att avkräva honom ( Fridolin ) ansvar för valberedningens ställningstaganden är inte rimligt - valberedningen brukar betraktas på liknande vis som domstolars nämdemän och deras interna resonemang är jämte frågor av personlig natur de enda som MP inte hanterar publikt som jag förstår deras stadgar. Alla möten är öppna för alla medlemmar utom valberedningars och de delar av möten som kan hantera enskilda personer.
Därav följer att Fridolin högst sannolikt inte kan göras personligt ansvarig för stolligheterna - och skulle man ha kunnat hålla honom personligen ansvarig för dem vore han att betrakta som en diktator av en typ och stil vi nog knappast ens kunnat ana från något av de mest extrema organisationerna på de yttre kanterna i vårt land i vart fall.
Detta hade såklart inte fallit väl ut i deras led.

Men visst verkar de göra nästan onödigt många självmål en sån här vecka....
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
13230289_1033884960036572_7580115291225381342_n.jpg


Utan andras pengar stannar sossepolitiken...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Slänger in en liten notis och Hanif Bali's suveräna svar på senaste nyheten gällande Margot Wallström och Kommunal.

13265868_10153558807960686_6929482647904693642_n.jpg


12243593_10153171166760686_2872985264568942741_n.jpg

Hanif Bali (M)
Hej, vill någon intresseorganisation ge mig en "icke-muta" i form av en paradvåning är jag öppen för förslag. Helst sekelskifte och med kakelugn. Jag kan ju såklart inte lova något i motgäld men ni vet hur det funkar, you scratch my back etc..
Hör gärna av er.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Vi är inte ens halvvägs med denna regeringen, 1½ år har passerat, 2½ år är kvar...
Hur tycker ni att det har gått och går?...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Gamla miljöpartisten Peter Eriksson blir bostads- och digitaliseringsminister.

Jag chansar på att hans första uppgift blir att digitalisera sig själva, då han t.ex. inte har något Twitter-konto... :va

Isabella Lövin blir Vice Statsminister... fast egentligen inte :hihi
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top