Svenska rättsamhället funkar

Jo, även en blind höna kan hitta några korn ibland.

Skönt att dom lyckades få det rätt den här gången åtminstone.
Fast man skulle ju vilja att han övervakades när han släpptes ut, eller kastrerades (kemiskt?), för såna sjuka tendenser får man nog inte bort.

Carpe me skrev:
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,794717,00.html

Helt otroligt, men det verkar som dom har tagit sig i kragen.

14år i finkan och 600 000 i skadestånd.

Fy fan vad bra! Hoppas verkligen att han får sitta kvar alla dom åren och sen tar självmord första dagen i frihet :mad: .

Så jävla fint :banana

Det är lustigt att rättsamhället i regel anses fungera endast när det utdömer hårda straff. Själv tycker jag rättssamhället bäst visar sin goda funktion när någon frikänns på grund av bristande bevisning. I polisstater är det alltid enkelt att få folk dömda.

Ankan skrev:
Det är lustigt att rättsamhället i regel anses fungera endast när det utdömer hårda straff. Själv tycker jag rättssamhället bäst visar sin goda funktion när någon frikänns på grund av bristande bevisning. I polisstater är det alltid enkelt att få folk dömda.
Jag delar din uppfattning, men känns ändå inte fel att glädjas åt denna domen för det.

MDM skrev:
Får nog väntat tills han överklagat..... Då får han typ dagsböter...
Jo, det har du nog rätt i. (Kraftigt reducerat straff alltså)

Carpe me skrev:
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,794717,00.html

Fy fan vad bra! Hoppas verkligen att han får sitta kvar alla dom åren och sen tar självmord första dagen i frihet :mad: .

Tycker att skadeståndet är på tok för lågt .. Självklart svårt att värdera i pengar, men med tanke på de miljonbelopp folk har fått för att ha suttit fängslade oskyldigt i några år, tycker jag detta är lågt. Måste vara fan så mycket värre att bli våldtagen regelbundet sedan 3årsåldern än att sitta i fängelse i 5 år.

lorkan skrev:
Tycker att skadeståndet är på tok för lågt .. Självklart svårt att värdera i pengar, men med tanke på de miljonbelopp folk har fått för att ha suttit fängslade oskyldigt i några år, tycker jag detta är lågt. Måste vara fan så mycket värre att bli våldtagen regelbundet sedan 3årsåldern än att sitta i fängelse i 5 år.
Hon får väl knappast ut 600 i alla fall så varför skulle det vara högre? Dom flesta har inte 600.000 i cash..

MDM skrev:
Hon får väl knappast ut 600 i alla fall så varför skulle det vara högre? Dom flesta har inte 600.000 i cash..

Är det bara jag som tycker 600kkr är lite för något sånt här?
Jag vet en polares lillebror som blev överkörd på trottoaren av ett fyllo..
Han är sitter nu i rullstol och är förlamad från höften och neråt (detta hände när han var 10-11 år gammal, då man springer runt som mest) han fick 650 någonting...det är väl en ungefärlig kostnad vad det kostar på 2år att låta killen leva något så kallat "normal" liv..

Nu är kanske pengar en piss i mississipi, med tanke på vad tjejen har fått gå igenom..men 600 räcker inte ens till en lägenhet (om hon nu hade varit äldre)

HanneZ skrev:
Hans ifall-jag-knullar-min-dotter-i-15-år's-försäkring lr vaddå?

Nä, men hennes bolag kommer betala henne och sedan kommer de ha en fordran på honom. Det är jag ungefär 80% säker på. :gnissla

Markus skrev:
Nä, men hennes bolag kommer betala henne och sedan kommer de ha en fordran på honom. Det är jag ungefär 80% säker på. :gnissla
http://www.dom.se/templates/DV_InfoPage____738.aspx

tycon1 skrev:
Han är sitter nu i rullstol och är förlamad från höften och neråt (detta hände när han var 10-11 år gammal, då man springer runt som mest) han fick 650 någonting...det är väl en ungefärlig kostnad vad det kostar på 2år att låta killen leva något så kallat "normal" liv..

Nu är kanske pengar en piss i mississipi, med tanke på vad tjejen har fått gå igenom..men 600 räcker inte ens till en lägenhet (om hon nu hade varit äldre)
600 är åt hvete för lite..... lägg till ett par 00000:or..

tycon1 skrev:
Ironi? 650.000kr..trodde det var ganska självklart i det här fallet.. :tungan

Typ "här får du en femhundring, och en klapp på axeln"
med 600 menade jag 600.000.... tyckte det var ett par nollor för lite..

tycon1 skrev:

Tragiskt, dubbelt tragiskt med så låg ersättning. Om man fick 650k från F-bolaget är väl en sak. (eftersom försäkringskollektivet betalar) men skadeståndet borde vara högre.

Carpe me skrev:

Vad snackar du om? Det är ju fortfarande ett patetiskt litet skitstraff!
Avrättning minst.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...