Svenska polisen hårdsatsar?

MXRM

.
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Z750 - 08
Tidigare idag går jag och farsan in på mio och ska kolla på en ny soffa, ser att det står en svart saab och hinner se att det sitter lite allt möjligt på den, massa antenner, "polisradio" ser det ut som osv..
Visst fan är det en civilpolis, och bakom hörnet står 2 poliser och mekar med en zx12a, det jag hann se var ett blåljus på bakcutsen, men inge mer..
Kan det vara så att svenska snuten börjar satsa hårt nu :hihi
Eller finns det redan enskilda "supersporttourers" som används av den svenska politin?

MXRM skrev:
2272165 Tidigare idag går jag och farsan in på mio och ska kolla på en ny soffa, ser att det står en svart saab och hinner se att det sitter lite allt möjligt på den, massa antenner, "polisradio" ser det ut som osv..
Visst fan är det en civilpolis, och bakom hörnet står 2 poliser och mekar med en zx12a, det jag hann se var ett blåljus på bakcutsen, men inge mer..
Eller finns det redan enskilda "supersporttourers" som används av den svenska politin?

Jag citer min flickväns 4 åriga dotter:
"Jag ska ha en bil (borde enligt mig vart MC :va ) som går jättefort".

...och på frågan ang lagbrott och polisen, svarar hon: :notme
"Den ska gå så fort att de inte hinner med att se mig".

Känner mig redan skräckslagen inför hennes 16-års dag och övningskörningen. :eek:

MXRM skrev:
2272165 Tidigare idag går jag och farsan in på mio och ska kolla på en ny soffa, ser att det står en svart saab och hinner se att det sitter lite allt möjligt på den, massa antenner, "polisradio" ser det ut som osv..

Tja, det är ju sommar och poliserna vill väl också ha roliga leksaker?

Tänk om man kunde traska upp till chefen och säga
- "Öh du, jag ska ha en sån här (peka på bild i broschyr) ZZ12000 Turbo GSXR i sommar. Skriv på."

poliserna testar ju lite olika saker. En MC-snut som kör en ninja / R1 / GSXR / fireblade etc skulle man väl inte vilja ha efter sig. Man får hoppas att man har mer soppa i tanken än han då =)

Fürstenhoff skrev:
2272921 Skulle bli mäkta förvånad om den Svenska polis myndigheten skulle vara inblandat i det du beskriver!!

Sen att dom skulle stå och meka ute i bland folk med en av deras "hemliga" civil moppar låter inte heller troligt!

/Fürstenhoff.

Jo, det verkar ju mycket konstigt att dem står och mekar helt öppet, det håller jag med om. Antingen så har jag sett jättefel angående "blåljuset" och dem kanske står och "inspekterar" ett stöld objekt eller liknande..

Mvh..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back