Svenska Endurance Cupen 2016

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Fy fan vad kul!!! Var ju detta jag tog licensen för!!! Tänkte nästan ge upp tävlandet. Anderstorp och Knutstorp kommer det iaf att bli!

Bra jobbat Humlan! :Bugar
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Som regerande REC -mästare och 2 raka segrar på Anderstorp blir man ju jäkligt sugen på att köra lite igen:banana. Kommer det att gå att lösa engångslicens? Stafett är det som blir aktuellt isf. Kraschkåpor till R1 2002 köpes!
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Håller tummarna för att det blir en bana som börjar på R och slutar på udskogen. Bästa banan i norden :)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Japp, deltävling 4 blir Gelleråsen den 28 juli.

- - - Updated - - -

Därmed inte sagt att det inte blir fler. Vi har fortfarande ett alternativ kvar, besked väntas senare i vinter.
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Får stämma in i hyllningskåren, så jäkla kul att få leka med likasinnade igen:tummenupp
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Med en halvflarra rödvin i kroppen känns allt möjligt så jag ställer den pinsamma frågan:
Kommer man bli totalt utskrattad ifall man ställer upp med en fart runt 116 sekunder på Anderstorp? Jag satsar INTE på pallplats.

Och för den late som inte läst reglerna:
Hur få kan man vara i ett lag? Kan jag typ köra ensam i sex timmar om jag pausar för käk, toa och andhämtning eller måste jag hitta någon i min långsamhetsklass att dela med?

Det måste gå att beskriva tävlingsformen på tio meningar även om ett reglemente alltid tenderar bli 16 sidor fulla av ibland motsägande formuleringar som verkar skrivna för att missförstås?
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Med en halvflarra rödvin i kroppen känns allt möjligt så jag ställer den pinsamma frågan:
Kommer man bli totalt utskrattad ifall man ställer upp med en fart runt 116 sekunder på Anderstorp? Jag satsar INTE på pallplats.

Och för den late som inte läst reglerna:
Hur få kan man vara i ett lag? Kan jag typ köra ensam i sex timmar om jag pausar för käk, toa och andhämtning eller måste jag hitta någon i min långsamhetsklass att dela med?

Det måste gå att beskriva tävlingsformen på tio meningar även om ett reglemente alltid tenderar bli 16 sidor fulla av ibland motsägande formuleringar som verkar skrivna för att missförstås?

Det är bara att köra! Kör du 1,56 och håller dina spår så är det absolut inga problem.
-07 tog jag mc-körkort samt licens och körde då mitt första och enda ERF. Var nere på 1,58 som bäst om jag minns rätt men började på 2,++ min..
Jag minns att jag tittade bakåt lite för mycket när jag fick blåflagg, Humlan (inte insekten, gött att bli varvad av en humla:D ) åkte upp bredvid och gestikulerade att jag skulle ha blicken framåt och inte titta bak så mycket.

Kör man bara sitt race och håller sitt spår så kör de snabbare om på ett bra sätt. Inga problem överhuvudtaget faktiskt, särskilt på stor och fin bana som Anderstorp:tummenupp
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Jahapp, och Almeria i februari för att komma igång. Bör väl räcka :tungan
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Med en halvflarra rödvin i kroppen känns allt möjligt så jag ställer den pinsamma frågan:
Kommer man bli totalt utskrattad ifall man ställer upp med en fart runt 116 sekunder på Anderstorp? Jag satsar INTE på pallplats.

Och för den late som inte läst reglerna:
Hur få kan man vara i ett lag? Kan jag typ köra ensam i sex timmar om jag pausar för käk, toa och andhämtning eller måste jag hitta någon i min långsamhetsklass att dela med?

Det måste gå att beskriva tävlingsformen på tio meningar även om ett reglemente alltid tenderar bli 16 sidor fulla av ibland motsägande formuleringar som verkar skrivna för att missförstås?

Jag hjälper dig skruva ihop hojen så att den är reglements enlig sedan tror jag inte Wiklund är allt för svår övertalad.

Erf är ju grymt mycket bättre träning än att harva runt på bandagar om man vill hitta fart och få mycket körtid.

Att sedan varje race är på en Söndag och körs på banor man ändå tävlar på är ett stort plus.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag hjälper dig skruva ihop hojen så att den är reglements enlig sedan tror jag inte Wiklund är allt för svår övertalad.

Erf är ju grymt mycket bättre träning än att harva runt på bandagar om man vill hitta fart och få mycket körtid.

Att sedan varje race är på en Söndag och körs på banor man ändå tävlar på är ett stort plus.

Awesome!
Jag fick teambildningsfråga igår, tro det eller ej!!!!!!1!
Wiklund & I får fajtas ifall vi inte ska vara tre, kan bli kewl vilket som.

Nu är det bara att bita ihop, fixa licens och inte fega ur
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top