Svenska Elektronikforumet!?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag har i egenskap av elektronisk idiot försökt läsa på mig lite om kretskort och skit och då och då hamnat inne på Svenska Elektronikforumet, men efter att ha läst en handfull trådar så är det ingen risk att jag någonsin kommer regga mig där.:näsblod

Maken till drygare och mer uppblåsta typer vete fan om det finns i ett seriöst forum! Frågor från icke-elektronikingenjörer hånas och finns det inget annat för stormogulerna att gnälla på anmärker dom på ordval och annat trams tills frågeställaren tröttnar/blir förbannad och drar.:glömdet

En polare startade en tråd angående motorstyrningar där för ett tag sen och det tog typ tre inlägg innan han var så förbannad att han höll på spricka...

Någon annan som har egna erfarenheter?

Jag reggade mig där när jag gjorde mitt projektarbete på gymnasiet. Ställde dom mest korkade frågor och fick bara bra och uppmuntrande svar :)

Det är töntar som är reggade där. Då får du ju räkna med sådant, ungefär som vilket fundamentalistforum som helst (Ducati/Sweclockers/bimmerforum/Renault osv).
De tror alla att de är bättre än alla andra, de förstår helt enkelt inte bättre då de oftast har växt upp under svåra förhållanden då de antagligen inte fick leka med annat än ånglok och barkbåtar :(

Jag har varit in där ibland när jag har sökt lösningar och sett båda sorterna, ofta är det trevliga människor som kommer med svaren.
Men visst har jag sett dom andra också.

Men det tror jag är det allmänna samhällsklimatet tyvärr.
Är man inte enastående duktig själv så hackar man desto hårdare på alla som kan ännu mindre.

Håller med.

Får ofta känslan att dem som hackar är bara semiduktiga så att säga ;)

Dem som är riktigt duktiga är antingen ödmjuka eller orkar inte ens svara eller ta i ett för dem tycker sig ha viktigare saker att göra ;)

Likadant på en del linux/unix forum... Så antagligen här på SH också...

Kan ju nämna några namn *host* eller inte...

Jag har varit in där ibland när jag har sökt lösningar och sett båda sorterna, ofta är det trevliga människor som kommer med svaren.
Men visst har jag sett dom andra också.

Men det tror jag är det allmänna samhällsklimatet tyvärr.
Är man inte enastående duktig själv så hackar man desto hårdare på alla som kan ännu mindre.

hahha säker du inte besökte sporthoj.com? det är precis samma skit här. :tummenupp

hahha säker du inte besökte sporthoj.com? det är precis samma skit här. :tummenupp

Nja, vete fan om jag håller med dig där.

Så högt i tak som det är här är det inte på många andra ställen (även om innertaket verkar ha tilläggsisolerats lite på senaste) och det pågår inga systematiska trakasserier från moderatorer.

Sen att någon kaxig pellejöns blir tilltvålad nu och då är ju helt i sin ordning.:)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park