Svenska banor Starlane Stealth GPS-X3

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tja!

Har dragit tummen ur röven och införskaffat en GPS-laptimer för att se hur långsam jag är. Har sökt här och via google men hittar ingenstanns där jag kan ladda hem filer till att lägga in svenska banor i förväg i laptimern och slippa mecka på banan. Skulle vara väldigt tacksam om någon ville dela med sig av sina banor eller sparka mig i rätt riktning så jag kan ladda hem kordinater till banorna. Ska till Kinnekulle i helgen så den banan vill jag helst få tag i.
 
Det är inte direkt något meck att lägga in start/mål och eventuella mellantider, bara ta det lite piano första varvet och trycka på en knapp...
 
Starlanes mjukvara använder Google Maps.

Lite knepigt men går att förstå utan manual. Ladda sedan över banan på sticka och plugga in i Laptimern. Alt fixa en plats på körningen åt mig så kan du få mina filer.:)
 
Hur lugnt måste man köra första varvet? Har sett GPS-laptimers ssom vill att man ska hålla runt 30km/h.
 
Det är din egen förmåga att hinna trycka på knappen som begränsar.
 
Gäller sedan att komma ihåg var man sen sparar banan. Det är tyvärr inte så logiskt att den hamnar på track 1 utan viss handpåläggning.

I mitt tycke funkar Starlane bra men den är inte superenkel att ladda med data och inte heller så enkel att använda som utvärderingsverktyg.
 
Morgonpromenaden runt banan innan man släpps ut och får köra låter som ett bra tillfälle att lägga in banan i GPS-laptimern, sådär rent spontant. (säger jag som aldrig haft någon vettig laptimer till att börja med)
 
Morgonpromenaden runt banan innan man släpps ut och får köra låter som ett bra tillfälle att lägga in banan i GPS-laptimern, sådär rent spontant. (säger jag som aldrig haft någon vettig laptimer till att börja med)

Min X3:a har jag ingen batterilåda till, låter jobbigt att leda hojen runt på morgonen för att träna laptimern. Ett sightinglap första passet kan man väl kosta på sig.
 
Den nya trycker man en knapp på innan man far ut på första varvet sedan sköter han resten.
Bara köra lika långsamt som vanligt med andra ord.
 
Min X3:a har jag ingen batterilåda till, låter jobbigt att leda hojen runt på morgonen för att träna laptimern. Ett sightinglap första passet kan man väl kosta på sig.

Där ser man, vilket ofog. :hihi
Men jo, ett sightinglap kanske till och med kan vara bra för den egna hälsan...
 
Den nya trycker man en knapp på innan man far ut på första varvet sedan sköter han resten.
Bara köra lika långsamt som vanligt med andra ord.

Nya och nya, det har varit med i olika varianter genom olika firmwareuppdateringar de senaste åren. Men jag vill iaf ställa in så varvet börjar/slutar just vid banans mållinje.
 
Nya och nya, det har varit med i olika varianter genom olika firmwareuppdateringar de senaste åren. Men jag vill iaf ställa in så varvet börjar/slutar just vid banans mållinje.

Varvet blir inget kortare alt längre oavsett varifrån laptimern mäter.

dock söker den väl start/mål linje när man kommer till ny bana. 2 varv sedan visar den både sektionstider/ bästa varv, bästa teoretiska varv o.s.v

Dock är det något allvarligt fel på min. Plussar alltid på 5 SEK på den tid som jag i mitt huvud åker :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top