Svensk Lånemarknad AB

Inte det bolaget, men samma sak med Connecting Sweden AB som ringer till mig dagligen.
Synd att inte NIX gäller mobilnummer.

ge dom en rejäl jävla avhyvling nästa gång dom ringer och påtala att dom ska ta bort ditt nummer tätt följt av några väl valda skällsord, brukar hjälpa för mig:D men det här jävla mupparna svensk lånemarknad har ringt mig nu säkert en 10 ggr de senaste två veckorna men det är aldrig ngn som svarar i andra änden!!!

Låter som lata telemarketers som inte tar samtalen när deras automagiska växel slagit numret.

Jag brukar ha svart bälte i att undvika telefonförsäljare men när de tillslut använde ett snarlikt nummer som är arbetsrelaterat för mig så råka jag svara när Svensk Lånemarknad AB ringde.

Han börja med att förklara att han inte var ute efter att sälja någonting, sedan yra han vidare om att enligt någon ny lag, har jag för mig, så "tvingas" bankerna att "tävla" mot varann när det kommer till att ge bäst ränta. Han frågade om jag kände till den nya lagen, javisst sa jag, kan han ljuga så kan jag. Sen var den naturliga följdfrågan vilka lån jag hade och när han fick reda på att jag var miljardär så var ju jag inte någe intressant varav han tackade för sig väldigt snabbt och la på.

Första funderingen var ungefär "Vad i helveeete vad det där för något?" med tanke på att han hade så bråttom, funderade lite på ihopklippta samtalsklipp som leder till att man sagt ja till något avtal fast man inte vet om, jag sa iaf "ja" och "ok" någon gång under samtalet.

Nåja, inget har ramlat ner i lådan ännu iaf och samtalet var för någon vecka sedan. Nu vet ni iaf vad det handlar om.

Svarar samma som BF här ovan.
Svarade och han körde samma snack. Ny lag, banker konkurrerar om kunder osv, samarbete med UC blabla.

Han frågade var jag har mina lån idag, och hur mycket.
Då tänker man ju som så att om dom samarbetar med UC så borde det väl synas att man har t.ex. bolån?
Jag svarade att jag har inga lån. Och han tyckte att jag hade det bra ställt och att jag skulle ha en trevlig kväll.

Det var väl 1-1½ månad sedan.

Jag kör appen Vem Ringde (på Android) och svartlistar (samtalen termineras innan de når telefonen)nummer efter nummer. Funkar bra, blir färre och färre som tar sig igenom...

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti