Jag brukar ha svart bälte i att undvika telefonförsäljare men när de tillslut använde ett snarlikt nummer som är arbetsrelaterat för mig så råka jag svara när Svensk Lånemarknad AB ringde.
Han börja med att förklara att han inte var ute efter att sälja någonting, sedan yra han vidare om att enligt någon ny lag, har jag för mig, så "tvingas" bankerna att "tävla" mot varann när det kommer till att ge bäst ränta. Han frågade om jag kände till den nya lagen, javisst sa jag, kan han ljuga så kan jag. Sen var den naturliga följdfrågan vilka lån jag hade och när han fick reda på att jag var miljardär så var ju jag inte någe intressant varav han tackade för sig väldigt snabbt och la på.
Första funderingen var ungefär "Vad i helveeete vad det där för något?" med tanke på att han hade så bråttom, funderade lite på ihopklippta samtalsklipp som leder till att man sagt ja till något avtal fast man inte vet om, jag sa iaf "ja" och "ok" någon gång under samtalet.
Nåja, inget har ramlat ner i lådan ännu iaf och samtalet var för någon vecka sedan. Nu vet ni iaf vad det handlar om.