Svensk film

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Alltså, "Tictac" av Daniel Alfredsson är nog det bästa som gjorts i svensk filmväg någonsin! Helt genial film! Jag får gåshud i den underbara trappuppgångsscenen när killen med ögonlappen skall dra igång ett medborgargarde. Bättre än så blir det inte.

Det tråkiga är att det inte har kommit något bra från Sverige sedan Tictac...

Kurt skrev:
Alltså, "Tictac" av Daniel Alfredsson är nog det bästa som gjorts i svensk filmväg någonsin! Helt genial film! Jag får gåshud i den underbara trappuppgångsscenen när killen med ögonlappen skall dra igång ett medborgargarde. Bättre än så blir det inte.

den går på 4an just nu..

Såg den. Den var väl okej. Det du nämner är så jävla schysst att man får se allt från allas vinklar. Den där gubben var ju enbart :kocko

Tycker dock slutet kom jävligt oväntat och inte alls passade.

Kurt skrev:

Aldrig sett det tidigare än ikväll men nu vet jag varför. Den sög rikligt! Manusförfattaren är väl en femma men producenten vet jag inte vad han vill åstadkomma :3freak
Ondskan är nog den enda svenska film som man kan kalla riktigt bra.

Fins en massa Erik Fisher filmer som är skitbra. Se dem :fakta

Last edited:
Summan av kardemumman är att smaken är som baken.
Den är delad och i mitten kommer det skit.

Dee_cati skrev:
Aldrig sett det tidigare än ikväll men nu vet jag varför. Den sög rikligt! Manusförfattaren är väl en femma men producenten vet jag inte vad han vill åstadkomma :3freak
Ondskan är nog den enda svenska film som man kan kalla riktigt bra.

He he! och jag tycker tvärt om! Ondskan (som jag såg för första gången igår kväll) lider i mitt tycke av en mycket bristande regi. Skådespelarna gör ett mycket tamt jobb, och de som har potential tillåts inte utveckla sina karaktärer alls. Jag tycker att Håfström slarvar bort hela filmen med sin oengagerade regi.

Tictac däremot är en ljuv upplevelse, både hantverksmässigt och upplevelsemässigt. Jag kan köpa att folk tycker att den är dålig för att de inte tilltalas av handlingen, men hur tycker du att producenten brister?

Kurt skrev:
He he! och jag tycker tvärt om! Ondskan (som jag såg för första gången igår kväll) lider i mitt tycke av en mycket bristande regi. Skådespelarna gör ett mycket tamt jobb, och de som har potential tillåts inte utveckla sina karaktärer alls. Jag tycker att Håfström slarvar bort hela filmen med sin oengagerade regi.

Tictac däremot är en ljuv upplevelse, både hantverksmässigt och upplevelsemässigt. Jag kan köpa att folk tycker att den är dålig för att de inte tilltalas av handlingen, men hur tycker du att producenten brister?

Det känns som att det är ett gäng med B-skådisar som gör ett pissigt pilotavsnitt typ. Det är för mycket teater-människor över det hela!
Ondskan däremot känner man att det är en underton av lamt skådespel men det känns däremot som att det ska finnas där för att vara så sanningssägande som möjligt. Mest för att visa att det utspelar sig på50-talet eller när det nu var, då det var en helt annan jargong (stavning?). Men jag är ingen filmkritiker, jag kollar på det mesta som går att kolla på och sen glömmer jag de dåliga filmerna och hyllar de bra för att se dem igen om några år.

Ondskan är nog den mest överhypade film jag nånsin sett.
Och ska man vända på det så är Naken Länk
den bästa film jag sett som inte fått nån PR alls.

Last edited:
Ondskan tycker jag är riktigt bra.
Nattbuss 807 är väl ganska bra för att vara en B-film :rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...