Svensk förare i F1

Som intresserad i sporten har jag följt Markus framfart några år redan ! :tummenupp
Lovande kille även om jag själv som Finländare (absolut INTE Finne) Ålänning håller på RAIKKONEN annars !
Lycka Till Markus ! :tummenupp

De lär du behöva ! :tungan

Kan bli intressant i Australien när i princip ingen har testat med varken maxvarv eller maxeffekt i kraftenheten (Power Unit).
Kommer att vara mycket teknikstrul. :brinnerup

Caterham har kört race sim, säkert flera andra team också, åtminstone dom som kör Merca-motor… Blir spännande att se om Caterham kan spöa Marussia och om Mackan kan spöa Kobayashi. Blir ju ett race i racet. Det jag är mest nyfiken på 2014 är vem som får sin vilja igenom i Ferrari, Alonso eller Kimi?

Caterham har kört race sim, säkert flera andra team också, åtminstone dom som kör Merca-motor… Blir spännande att se om Caterham kan spöa Marussia och om Mackan kan spöa Kobayashi. Blir ju ett race i racet. Det jag är mest nyfiken på 2014 är vem som får sin vilja igenom i Ferrari, Alonso eller Kimi?

Jo , definitivt ! Kimi ha ju skrota en Ferrari redan i testerna ! :D Finnarna testar exakt var gränsen är ! :rock

Blir väl som vanligt. Alonso piper och gnäller och Kimi kör och håller käften. Kör Kimi för fort så har Alonso alltid sitt patenterade depåstopps-kort att spela.

:hej

Seriöst, det är en jävligt mesig sport för tillfället. Jag menar inte att jag vill se folk dö men förarna ska inte behöva skyddas så extremt som nu genom att förstöra känslan i sporten. Visst, det kan vara fördelar med maxbelopp för stall osv men tuffare reglemente behöver inte innebära större kostnader utan tvärtom.

Seriöst, det är en jävligt mesig sport för tillfället. Jag menar inte att jag vill se folk dö men förarna ska inte behöva skyddas så extremt som nu genom att förstöra känslan i sporten. Visst, det kan vara fördelar med maxbelopp för stall osv men tuffare reglemente behöver inte innebära större kostnader utan tvärtom.

Helvete vilken korkad, naiv och okunnig inställning. Det var knappast friare reglemente när förarna körde runt och dog. Och det är knappast det ökade säkerhetstänket som pågått dom senaste 40 åren som "förstör" känslan i sporten.

Mesig sport ! Du skulle svimma i första kurvan me dom g - krafterna !!! Lille pojk ! :Bugar

Går lite sådär för Caterham. Kabelbränder och hydralikproblem. Men det löser dom nog.:tummenupp

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul