Svensk Bilprovning blir återbetalningskyldiga.

Hehe lite kul var det!

Skitlöjligt.

Hoppas ärligt talat ingen här tänker kräva tillbaka pengarna, för SBP har ju inte åtagit sig att besikta våra kära hojar bara för att jävlas...

Nog för att lagen säger att vi får, men som sagt, jag tycker gott att alla kan vara vänliga och låta dem behålla pengarna.

Skitlöjligt.

Hoppas ärligt talat ingen här tänker kräva tillbaka pengarna, för SBP har ju inte åtagit sig att besikta våra kära hojar bara för att jävlas...

Nog för att lagen säger att vi får, men som sagt, jag tycker gott att alla kan vara vänliga och låta dem behålla pengarna.

Jo, för det som står i artikeln stämmer säkert med tanke på dagens datum :)

Att det alltid är någon som glömt kolla i kalendern

Jag håller med Bensinskalle*1 till fullo :yoparty

/J
*1 Man e inte så smart med det nicket :va

Skitlöjligt.

Varför envisas det med dessa löjliga påhitt på första april? Det var inte roligt för 20 år sedan och det är fortfarande inte roligt idag.

Gick ni på den lätte.... HAHHAHHAHA..... ni andra har koll i kalendern PEPP!!!!:arsele:tummenupp

Som sagt, varför envisas det med detta skit.
Okey om man lurar polarna lite men att det jämt ska skrivas massa fakeartiklar o skit överallt är bara drygt.
Behöva sitta en hel dag o titta kritiskt på varenda nyhetsartikel för fan :S

"Tre omkom i tragisk olycka" aaahahahhaha, hahahahah, haha, Va? nehe va den sann?!
:död

Var ju inte helt orealistiskt ändå. I Norge behöver man inte besiktiga MC och släpvagnar.

Var ju inte helt orealistiskt ändå. I Norge behöver man inte besiktiga MC och släpvagnar.
Hihi, även vanlig besiktning av bil ifrågasätts, speciellt den årliga sk "EU Kontrollen".
Land som i dag har slik sikkerhetskontroll, deriblant Sverige, innfører nå lengre og lengre intervaller mellom kontrollene. Grunnen er rett og slett at man veldig sjelden finner feil - både fordi motorsyklene har høy teknisk kvalitet og fordi rutinemessige vedlikehold er en del av MC-kulturen.

Samtidig vet vi også at Transportøkonomisk institutt har lagt fram en rapport som viser at EU-kontroll av personbiler heller ikke har noen trafikksikkerhetsmessig effekt - særlig om man ser tiltaket i et kost/nytte-perspektiv.

Tror min 77'a mazda var inne på första besiktning 87, fick såklart nedslag på rostiga dörrar, men det var också allt.
Hade intryck av att "alla" fixade sina bilar utan att bli pålagd, för om du åkte in i en flygande med trafikfarlig bil så klippte dom skyltarna, direkt!
Numera har jag intryck att det är lite mera som här, besiktningen används som tvättlista på vad som måste göras, och det är allt som blir gjort.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!