Man kanske skulle börja gå på crosstävlingar igen
http://www.dn.se/sport/svemo-kastar-ut-tjejer-fran-motocrosssm-1.870172

http://www.dn.se/sport/svemo-kastar-ut-tjejer-fran-motocrosssm-1.870172
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Svemo verkar ju inte ha skött detta speciellt snyggt men hela problemet bottnar i att man av någon outgrundlig anledning har separata klasser för damer i en sport där deltagarna mig veterligen inte använder könsorganet under tävling. Idiotiskt.
Svemo verkar ju inte ha skött detta speciellt snyggt men hela problemet bottnar i att man av någon outgrundlig anledning har separata klasser för damer i en sport där deltagarna mig veterligen inte använder könsorganet under tävling. Idiotiskt.
JSM är det Junior SM eller ?
...
Visst är cross en fysisk sport och som tjej har man ett handikapp kroppsmässigt men är det verkligen så stort att det inte går att köra i samma klass som killar?
...
Tycker det är jäkligt dåligt av SVEMO & det är inte första gången de ställer sig på tvären när de inte vill blicka framåt. Kanske dags att byta ut lite dökött som suttit för länge. Äääh BS killarna får väl gasa mera om de nu väger lite extra än tjejerna.
Vid vilken sport gren använder man könsorganen??![]()
Det där låter lite med tanke på att nästan varje by i Svedala har en crossbana... menar de att damklassen växt från 30 till 154?...en sport som vuxit lavinartat i landet från ett knappt 30-tal år 2000 till 154 tävlingslicenser i fjol
Precis så.Tjejerna har redan en egen klass i sm.Jag tror att det är så att tjejer är långsammare och därför vill tävla i egen klass.
Förbundet har ett tajt schema på en tävlingsdag och väljer att stryka någon supportklass som ändå inte drar några åskådare.
Tycker det är jäkligt dåligt av SVEMO & det är inte första gången de ställer sig på tvären när de inte vill blicka framåt. Kanske dags att byta ut lite dökött som suttit för länge. Äääh BS killarna får väl gasa mera om de nu väger lite extra än tjejerna.
Jag läste artikeln i senaste IB, det är allt jag vet om denna fråga. Min tolkning blir att det MX-sektionen gjort är att de lyssnat på arrangörernas önskningar om hur deras arrangemang ska se ut. Tyvärr kom de fram till att det blir bäst att flytta MX-girls till JSM. Klart tjejerna blir irriterade på att få köra tävlingar med lägre status men de kör ju en supportklass.
Folk generellt bör ta in lite mer fakta innan det traditionella "jävla-svemo" kommer fram. Glöm inte att det alltid finns två (minst) versioner av varje historia![]()

Vid vilken sportgren använder man könsorganen??![]()
Vid vilken sport gren använder man könsorganen??![]()
Sanningen är att publiken ändå går och handlar korv när tjejerna kör.
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!