De som tävlar idag är för få till antalet,
Har eller ser inget behov att få/ta hjälp från sin klubb utan klubben är enbart för att få ut sin licens och kan (helst) ligga långt från hemorten. Så är det idag och som tidigare är min tes att man/vi/klubben/Svemo behöver anpassa sig till detta och omarbeta organisationen så den möter kraven vi har idag, och inte hur det var historiskt. Att ambitionen sen för de flesta aktiva idag är "på skojnivå" är INTE är fel, men det driver heller in fram fler föraress som kör för blågult i VM eller skapar förutsättningar som till ett förbund som står starkt ekonomiskt tack vare fler partners som vill dela internationella framgångar.
Vi kan diskutera SVEMO och gör det också men - det är ju du som aktiv som ÄR SVEMO, eller gör det till vad det skall vara. Verkar vara alltför många som glömt det på licenskursen(?) DVS. vi har det förbund vi själva gjort oss förtjänta utav = lite engagemang in - lite resultat ut!
Glöm inte bort att utbildning av allt som behövs för tävling (oavsett gren) sköts av förbundet. Något som skulle vara mindre lockande för en kommersiell part att utföra då det mest är kostnader och nära 0 intäkter från 2-hjulig motorsport idag här.
Att Speedway bygger en egen organisation kanske vi skall vara glada för,
Eftersom den grenen nog upptog 75-80 % av förbundets tid & kraft och förmodligen mer pengar än vad TV-avtal etc genererade(?)
Klart SVEMO skall diskuteras & synas i vad de jobbar för/med
Men det hela skulle vara betydligt lättare & mer effektivt om du som skriver & tycker här tog det till rätt funktion och utan spekulation att "allt är skit m förbundet". Ett sådant synsätt ger inte fler som vill offra fritid för att tävlingar skall kunna genomföras öhvtaget.
/Eric