Jag måste bara skriva några rader om en positiv upplevelse av en negativ händelse.
Vi var ute på en trevlig tur till Öregrund för två veckor sedan.
Tyvärr kom några ungdomar på den (i deras ögon) eminenta idén att hälla kaustiksoda från sitt fönster över min hoj.

Det blev mycket skador men den funkade så vi försökte laka ut kaustiksodan med vatten så gott vi kunde och jag ringde verkstaden, Svenska motorcykelaktiebolaget, och frågade om råd. Han bad mig komma förbi honom på vägen hem (på söndagen) och ville att jag skulle lämna den hos honom så han kunde plocka ner den och kontrollera så det inte låg och frätte under plasten. Så det gjorde jag.
Det blev ju en försäkringsfråga så han gjorde en kostnadsberäkning och skickade in till bolaget, Svedea. De kom ut och tittade på tisdagen dels på grund av den ovanliga skadan (som vi dessutom hade en motpart till eftersom vi fick reda på vilken pojke det var som orsakat den och hans pappa anmälde skadan till sitt bolag) men också pga av skadekostnaden på 75 000:-.
Det här var alltså förra tisdagen, delar beställdes och allt fanns på Kawasakis centrallager i Holland. Så imorgon får jag hämta den, efter 1,5 vecka.
Det måste vara någon form av inofficiellt världsrekord att halva hojen behöver bytas och mindre än två veckor efter händelsen är den klar för avhämtning under högsäsong.
Årets jubel och applåd från mig till Svedea och Svenska motorcykelaktiebolaget för hanteringen!
Jag kommer aldrig byta bolag eller verkstad så länge jag kör Kawasaki!

Vi var ute på en trevlig tur till Öregrund för två veckor sedan.
Tyvärr kom några ungdomar på den (i deras ögon) eminenta idén att hälla kaustiksoda från sitt fönster över min hoj.


Det blev mycket skador men den funkade så vi försökte laka ut kaustiksodan med vatten så gott vi kunde och jag ringde verkstaden, Svenska motorcykelaktiebolaget, och frågade om råd. Han bad mig komma förbi honom på vägen hem (på söndagen) och ville att jag skulle lämna den hos honom så han kunde plocka ner den och kontrollera så det inte låg och frätte under plasten. Så det gjorde jag.
Det blev ju en försäkringsfråga så han gjorde en kostnadsberäkning och skickade in till bolaget, Svedea. De kom ut och tittade på tisdagen dels på grund av den ovanliga skadan (som vi dessutom hade en motpart till eftersom vi fick reda på vilken pojke det var som orsakat den och hans pappa anmälde skadan till sitt bolag) men också pga av skadekostnaden på 75 000:-.
Det här var alltså förra tisdagen, delar beställdes och allt fanns på Kawasakis centrallager i Holland. Så imorgon får jag hämta den, efter 1,5 vecka.

Det måste vara någon form av inofficiellt världsrekord att halva hojen behöver bytas och mindre än två veckor efter händelsen är den klar för avhämtning under högsäsong.
Årets jubel och applåd från mig till Svedea och Svenska motorcykelaktiebolaget för hanteringen!
Jag kommer aldrig byta bolag eller verkstad så länge jag kör Kawasaki!
