Snowman89
Guest
Jag har tyvärr råkat ut för olyckor både med bilsport och mc samt Svedea. Från bilsport och mc så hade jag pengar på kontot för trasig utrustning (kläder, hjälm) veckan efter. Svedea så har det nu gått 6veckor och jag har fortfarande inte sett röken av några pengar. Min skadehandläggare och jag kom överens om en "deal" över telefonen och jag bad honom maila den för att få det på papper ifall det blir strul. Har dock inte fått något mail och då har jag mailat och påmint flera gånger..Bra initiativ av Svedea!
Lite offtopic kanske men hur är Svedea när det gäller regleringar? Är de bra att ha och göra med eller sätter de sig gärna på tvären? Samma fråga gäller även för Bilsport-MC om nån har erfarenhet av dem?
Själv har jag bara erfarenhet av Länförsäkringar Dalarna och med dem hade jag inga som helst problem 2006 efter jag gått ikull med min TransAlp. Snabb och smidig hantering.
Trygg-Hansa vet jag folk har klagat på, även om jag inte har nån egen erfarenhet av dem.
Står du och väljer mellan Svedea och Bilsport och MC bara för att Svedea är lite billigare så tycker jag du bör välja Bilsport och MC. Jag är besviken på Svedea då de fått väldigt bra omdöme av folk och jag hade hoppats på ett bättre bemötande samt hantering av min skada. Dock kan det ju ha varit så att de som haft gott att säga om Svedea inte provat deras skadehantering...
Så när ni ställer er frågan "Hur kan Svedea vara billigare än Bilsport och MC". Så kan jag väl säga att det är när det tyvärr gäller som Svedea inte levererar...
Tänkte skriva en liten jämförelse Bilsport & MC - Svedea senare när mitt ärende är klart, OM det blir klart...
Last edited: