Svedea är som Bilsport & MC inget för sporthojar

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Fick dåndimpen då månadens faktura kom från Suzuli märkesförsäkring/Länsförsäkringar. Till jag insåg att de har högre premie på sommaren & lägre på vintern men att slutsumman blir ungefär den samma, de har höjt med ett par hundra. Varför de gör så här fick jag inget bra svar på. Fick något svammel om att man ville ha en rättvis försäkring där varje försäkringsklass skulle bära sin egen kostnad, men vad det har med olika premier beroende på årstid att göra då slutsumman blir den samma viste ingen.
Kollade då med Svedea men de ville inte ha mig som kund i likhet med Bilsport & MC båda gav mig ett skam bud på bara på trafiken.
Så jag blir kvar hos Länsförsäkringar.

Antecknar flitigt i min blå bok...

Svedea gav mig bra premie på min gixxer 750 k5 men inte bilsport och mc. Är den lite äldre och inte literkulbba kan svedea vara biffen.

Svedea har också höre premie över sommaren.

Anledning att det är dyrare över sommaren är för att folk skall ge fan i att sälja bågen till hösten och köpa tillbaka den till våren bland annat.

Till jag insåg att de har högre premie på sommaren & lägre på vintern men att slutsumman blir ungefär den samma, de har höjt med ett par hundra. Varför de gör så här fick jag inget bra svar på. Fick något svammel om att man ville ha en rättvis försäkring där varje försäkringsklass skulle bära sin egen kostnad, men vad det har med olika premier beroende på årstid att göra då slutsumman blir den samma viste ingen.

Är väl inte så konstigt att den är dyrare på sommarhalvåret, det är då olyckorna sker.

Ta t.ex. alla som köper en billig året-runt försäkring och sedan "säljer" hojen till sambon varje höst och då enligt lag får tillbaka halva sin premie...

Edit: Bolltvåa :mad:

Att Bilsport och Mc inte gillar sporthojar är väl ingen nyhet. :glömdet

finns väll inget FB som "gillar" sporthojjar .... bara ett nödvändigt måste :rolleyes:

Nä kåplöst e melodin :yoparty:)

Har du kollat några andra FB eller? LF eller Suzukis märkesförsäkring har ALDRIG varit billigast för mig, dom har dock haft självrisk på 25 ladugårdar.

Kör på trygghansa (avställningsbar!)

Ingen överhuvudtaget förutom vi på SH gillar sporthojar, pugt o skål !

Bilsport och MC = 32600 kr för bara trafik, visst att jag tar det :gnissla

Ja? Det skall vara en klassfråga att köra sporthoj :hihi Hur kul hur är det om varenda fukko sladdar runt med senaste kåpslynan? Nä, det ska fan kosta så inte kreti och pleti får för sig att leka Rossi!

Antecknar flitigt i min blå bok...

Svedea gav mig bra premie på min gixxer 750 k5 men inte bilsport och mc. Är den lite äldre och inte literkulbba kan svedea vara biffen.

Svedea har också höre premie över sommaren.

Anledning att det är dyrare över sommaren är för att folk skall ge fan i att sälja bågen till hösten och köpa tillbaka den till våren bland annat.

Dyrare på sommaren... det är fan gratis på vintern, i höstas när jag ställde av min hoj hade jag ca 400 kr kvar att betala på min årspremie på 9000kr "Säljer" gör man ju ändå..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph