Sveavägen just nu (20.30, 19/7)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Massa snutar längs hela Sveavägen. Såg två civilbilar + 4-5 vanliga plus MC-poliser. De verkar ta in hojjar på flygande besiktning.

Så ni som har "olagliga" hojjar gör er inte besvär på Donken ikväll.

när var du där starstriker? Åkte därifrån för en timme sedan nämligen, och som sagt, kryllar med snutar inkl. en grå V70 civilpolis

Hörde på scannern att flera körkort "omhändertogs" bla en Gixxer1k pilot i söderledstunneln...

Såg själv hur polisen kraftsamlade vid skogskyrkogården vid 19tiden.

Det här kommer det skrivas om på SH tror jag senare ikväll och imorgon...

Det har stoppats hojåkare i city och söderort i massor ikväll... :mad:

Bling bling frön södertälje vet iaf hur en utskällning för 600kr låter..
Han slangade.. han burnade.. och kör sen snällt in och parkerar på mc.donald på sveavägen.... Gissa vilka som stod och väntade....

mm, de tog verkligen i med hårdhandskarna ikväll, jag såg 3 civilare, 5 hojjar och x antal bilar. det är väl tillbaka-kaka på sporthojjar ett tag framöver då det va nån lirare på en sån som sparkade omkull en mc-snut (hojjen alltså) förra veckan...

dessutom stod det en trafikare utanför min lägenhet när man kom hem (eller rättare sagt när man oskyldigt åkte förbi) va bra, då har man ökat på popurläritetsnivån hos grannarna :)

ja jädrar va skumt....vid 21.30 åkte jag & polarn från Tyresö tillbaka till Skogskyrkogården....precis där man svänger upp o sen kör förbi mc donalds står 5-6 mc snutar på en liten infart :va .....undrade som fan varför dom hade häckat där o låtit friden vara borta i Tyresö(tack o lov för det :tummenupp )

o sen påväg till söder för att köpa en burgare....fullt me snutar överallt....& mötte 2 st på väg hem till Hammarbyhöjden.....alla dessa kan väl inte varit ute o jagat hojjar!? måste ju ha hänt nåt annat...? :confused:

Ingel skrev:
2318026 då det va nån lirare på en sån som sparkade omkull en mc-snut (hojjen alltså) förra veckan...

what!? :näsblod var nånstans?

Pratade med 2 poliser i tisdags, dom sa att dom skulle slå tillbaka hårt mot förra onsdagen då en polis mc blev vält....

Ungefär som israel vs palestina *suck*

Vad man frågar sig är vad det är för begåvningsreserv som går och välter polishojar, känns inte så djävla genomtänkt :3freak

Last edited:
Spiken skrev:
2318120 Vad man frågar sig är vad det är för begåvningsreserv som går och välter polishojar, känns inte så djävla genomtänkt :3freak
Säkert ungefär samma begåvningsreserv som de poliser som vill hämnas tillhör.

KGK skrev:
2318124 va?, sköt dom tillbaka med Carl Gustav mot de sköt mot polishuset i s-tälje :rolleyes:
Ungefär....

konstaplarna jag pratade med igår under min natt-sväng visade tydligt på hämnd-aktion, öga för öga. jag blev ställd mot väggen för jag hade ingen skylt, å ngn annan utan skylt hade svinat förra onsdagen.

blev utfrågad om vart på nätet alla sporthojjare kommunicerar etc :rofl ...tack sporthoj.com för rabbaten på mina böter

stannade (för att vara schysst) hade lite soppa, åkte raka vägen in i snutfållan, 2 mc bikes å en trafikare (bil) tänkte att de inte skulle bli problem om man var trevlig å social. sluta me böter på 400 spänn för ingen skylt, samt flygande besiktning. jag tyckte det mest var kul å shoa/shimma, surra skit. sen avslutade polismötet (dom hade "egen träff" vid skogis...) med att trafikaren gjorde burnout på gruset med volvon....två sköna gubbar i 55 årsåldern, som ändå hade humor å var trevliga, ena mc snuten var hårding, tror det var hamren, andra mc konstapeln var trevlig iaf.

:rofl

Esquire skrev:
2318123 Säkert ungefär samma begåvningsreserv som de poliser som vill hämnas tillhör.
Har dock viss förståelse för deras agerande, de måste ju dra en gräns någonstans. Hade de inte gjort något betyder det mer eller mindre att de tillåter vandalisering av deras fordon.
Att dessutom göra på det här sättet, sk. kollektiv bestraffning, brukar vara ett av de allra effektivaste sätten till att få snabba resultat. Dock behöver de ju inte alltid vara till straffutdelarens fördel, men oftast.
Tycker dock det är fördjävligt att så många ska bli lidande för det, speciellt då de verkar ha kört gestapostilen ikväll :död

Har ju givetvis förståelse för att man kan bli djävulskt förbannad om polisen betér sig grisigt, men att välta en hoj och dessutom göra det på en onsdagskväll... Mja, då finns det bättre sätt att uttrycka sitt missnöje på.

Last edited:
Skiter i vad ni säger ovan, tycker detta är svineri och total bortkastning av resurser på mer allvarliga brott. Så jävla omoget att trycka ner och ge alla andra hojkörare skit för vad någon annan gjort. Tror inte han bryr sig ett skit om vad som händer oss andra. Han blev tydligen inte tagen.

Dom kunde åtminstonde gjort det för att hitta stulna hojar eller något seriöst av detta... inte någon jävla vendetta för en omkullvält/sparkad mc hoj....

Lagen visar att den kan gå lägre....

Det är ju inte så konstigt att farbror blå tröttnar på oss som är på sveav.&donken.Jag va där vid 20.10:ca igår då det står en kille på trottoaren utanför donken&burnar satan :fatta! inte sååå jäkla smart när det kryllar av folk som ska GÅ där :4skrika fortsätter sedan ut på svea mot sergelstorg och kör på bakan(roligt men osmart) jäkla :tomten :tomten vet att det är kul men tänk lite innan(moralnisse jag vet) så nu har jag fått skriva av mig lite :pannkyss på er

samzon skrev:
2318148 Det är ju inte så konstigt att farbror blå tröttnar på oss som är på sveav.&donken.Jag va där vid 20.10:ca igår då det står en kille på trottoaren utanför donken&burnar satan :fatta! inte sååå jäkla smart när det kryllar av folk som ska GÅ där :4skrika fortsätter sedan ut på svea mot sergelstorg och kör på bakan(roligt men osmart) jäkla :tomten :tomten vet att det är kul men tänk lite innan(moralnisse jag vet) så nu har jag fått skriva av mig lite :pannkyss på er

Håller med dig.
Trist att dom kör någon slags hämndaktion bara.
Kommer själv från 'landet' och åker i Sthlm ibland och det svinas rätt rejält. Sporthojar rent generellt kör verkligen överallt som svin och folk får flytta på sig för att inte vara i vägen.

Tycker inte det är att vara moralnisse utan det är sunt förnuft att inte åka på slangen i 150 bland bilar och folk inne i stan.

Det är härligt att se att skattepengarna går till det viktigaste :tummenupp
Jösses....

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka