Svcd/vcd

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Har tankat div. film från DC; det står på filen att det är SVCD alt. VCD MEN jag får likförbannat sitta och koda om skiten innan jag kan bränna den :mad:

Vad är problemet? Vad är det jag inte fattar??? :va Finns det något snabbare sätt att koda om än med Nero??????????....snälla pliiiiis hjälp mig!!!!:6surkart

VCDGear kan göra om mpg-filer till bin/cue-images utan omkodning. Tar 30 sekunder per skiva, sen kan du bränna den som en image.

www.vcdgear.com tror jag det är om du vill prova programmet. Det är gratis har jag för mig.

klockers ska genast pröva

taxomyxo//spenk

EDIT: nu har jag prövat...... hehehehe det var ju inte så smidigt men skam den som ger sig!!!!!

Last edited:
spenk skrev:
klockers ska genast pröva

taxomyxo//spenk

EDIT: nu har jag prövat...... hehehehe det var ju inte så smidigt men skam den som ger sig!!!!!

Jag tycker det är ett rätt smidigt sätt att konvertera uppackade mpg-filer till svcd-images.

du har inget litet tips eller crashcourse i hur man gör?????

.....:hoppa bara skoja går ju bra som skinnet!!!!!!! många tack åter igen:tummenupp

SH löser ALLT!!!!

gissa vem som är tebax.....om man nu vill coda AVI till MPG går det med samma program eller :va

spenk skrev:
gissa vem som är tebax.....om man nu vill coda AVI till MPG går det med samma program eller :va

Har inte testat, men antagligen inte. Helt enkelt eftersom MPG är ett registrerat format, och du behöver en kodare för att göra MPG. Det finns (minst) 2 sätt att göra detta; (1) Skaffa TMPEnc som är ett program för att koda MPG. Dessvärre kostar detta pengar. (2) Skaffa Canopus ProCoder, som är ett program för att koda diverse format, inklusive MPG (MPG-codern följer med som en codec). Detta kostar också flis, men finns att hitta på t.ex. DC++. PM för mer info

Last edited:
Förresten...AVI till MPG omkodning tar typ 10 timmar per film. Bara så du vet.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back