Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kanon, tack för förklaringarna. Distansen på andra sidan som är 30mm ska också in i packboxen och där blir ingen kant så då behövs det inte på andra sidan heller kanske. Vet inte varför jag tänkte så. Då ritar jag om skissen och anger en tiondels noggrannhet. Tyckte att jag mätte hjulaxeln på flera ställen och fick överallt några hundradelar mindre än 17mm.Ja 49 mm delen är onödig även om det inte är fel att ge packboxen en skyddstäckning som inte ligger direkt emot. För packboxar ska du använda exakta axelmått som tidigare nämnts. T.ex. 40,0 mm.
Måttet 17,0 mm i hålet är rätt om du har mätt att axeln är minst några hundradelar mindre. Mäter man då med skjutmått gäller dels att veta hur man gör (använda det minsta axelmåttet som avläses) och göra flera mätningar och inte använda ett billigt lågprisskjutmått som kan visa olika varje gång och har dålig noggrannhet.
Om du anger mått med en tiondels noggrannhet, som är lämpligt i detta fall, ser tillverkaren vad det handlar om. Anger du med 100-del kommer det att kunna bli mycket dyrare om den som tillverkar tror att det måste vara så.
I det här fallet är inte kvalitén på alustången kritisk men det bör vara så hårt aluminium att det inte nöts upp ett spår av packboxen. Materialkvalitén tycker inte jag att du ska behöva ange annat än om någon som är helt novis ska göra jobbet.
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |