Svarva däck?

Tanken var inte att återställa hela profilen utan bara ta bort dem tydliga kanten. Det påverkar ju inte slitbanans tjocklek mer än det redan är slitet.

Köp begagnade bandäck från någon som bara sliter sidorna som t,ex jag 3-400 för et bak som du får ut massor av mil på. 190,55,17

Köp begagnade bandäck från någon som bara sliter sidorna som t,ex jag 3-400 för et bak som du får ut massor av mil på. 190,55,17

Problemet med bandäck på ett touringlok är att livslängden blir väldigt begränsad då bandäcken har så mjuk gummiblandning. Samt att våtegenskaperna brukar vara totalt värdelösa..

Vinkelslip med pappersrondell och grovt papper funkar.
Bak med växel i och drivning på, detta har vi provat.
Fram vet jag inte men man borde kunna sätta fart på hjulet med rondellen.
Alla har ju inte bandslip som annars åter bra.

Problemet med bandäck på ett touringlok är att livslängden blir väldigt begränsad då bandäcken har så mjuk gummiblandning. Samt att våtegenskaperna brukar vara totalt värdelösa..

Åker han normalt tempo så spelare det inget roll,,, kör de själv på gata vid behov.

Begagnade bankörda däck känns meningslöst på en touringmaskin , kostar nästan mera i slutändan att byta var 300:e mil än att köpa riktiga touringdäck med hård mittbana som håller 1200mil.

Lägg inte energi på möget. På med ett par nya Metzeler Z8 och ut och njut av den korta säsong vi har! Då får du både livslängd och grepp i kanterna om du skulle ta dig till en bana. (Jag har kört Guldvinge på Anderstorp och det går bättre än vad man kan tro!):)

Jag tycker att sådana däck med en hårdare blandning i mitten låter alldeles förträffligt. Men, hur blir det då med bromsegenskaperna och fästet generellt, där på den hårdare blandningen? Är det en kompromiss mellan fäste/livslängd, eller påverkar det bara livslängden?

Jag råkar ut för samma problem på min MTS1200.. Speciellt ibak. Mycket vrid och man gasar gärna.
Har haft samma tanke att skicka upp hojen på centralstödet och sätta fart på bakdäcket med en bandslip eller med motorn och ta av "det värsta" av kanten med en rasp eller liknande så man slipper den inte så roliga känslan av ett plattslitet bakdäck.
Svarvstål vetif*n om jag vill hålla på med, känns lite farligt. Sandpapper känns som att det borde blir igensatt omgående.

Min hoj går mycket mil rakt fram... så är det bara.

Den får således plattslitet bakdäck. BMW K1600 klacknöter dessutom framdäck (hög vikt fram) så även där skulle en "svarvning" hjälpa efter några hundra mil... tror jag.

Och nej, svänga mer är inte ett alternativ då vägar av den typen mer eller mindre saknas i denna landsände...

Ta en sväng upp till Korpis lite då och då! 14 mil från Kalix över Ö-torneå säger Eniro.

Ta bron över älven och "svarva" däcken i backen upp till Aavasaaksa, berget alltså inte byn, när du passerar Ö-torneå.

Se upp för renar när du bombar upp mot Korpis, men en 1600 lär väl klyva en ren i160!:D

Lägg inte energi på möget. På med ett par nya Metzeler Z8 och ut och njut av den korta säsong vi har! Då får du både livslängd och grepp i kanterna om du skulle ta dig till en bana. (Jag har kört Guldvinge på Anderstorp och det går bättre än vad man kan tro!):)

Kan bara hålla med! Och när du kommer till gränsen så släpper de snällt och fint så det är inga problem att hämta hem. Min favorit när det gäller att köra landsväg och någon enstaka banträff!

Hinner jag byta sätter jag På SportSmart det är inget för TS...

Ta en sväng upp till Korpis lite då och då! 14 mil från Kalix över Ö-torneå säger Eniro.

Ta bron över älven och "svarva" däcken i backen upp till Aavasaaksa, berget alltså inte byn, när du passerar Ö-torneå.

Se upp för renar när du bombar upp mot Korpis, men en 1600 lär väl klyva en ren i160!:D

Från korpis?

Ja, jag såg i alla fall ett av däcken gå upp i rök under en fullgasacceleration på väg från strippen i Piteå.

325+ pållar på bakhjulet ger vissa konsekvenser när de tillåts trava fritt från tid till annan... :)
Hahahaha 6 däck på 200 mil, det var bra jobbat. Det klara väl knappt stuntkillarna. :hihi

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025