Svartvitt när jag använder TVn

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Använder S-video UT på bärbara och det kommer upp skit på TVn men allting är svartvitt. Varför blir det så?

På min stationär blev det oxå så i början, men sen så börja ja byta Scartplats fram o tillbaka och då blev det helt plötsligt färg på TVn. Detta funkar dock inte när jag använder den bärbara.

Nån här med lite erfarenhet och kanske har svaret?

Jag använder Windows XP Home Edition och ATI Radeon 9200.

Något av detta kanske kan hjälpa:
* Ändra Tv-ut-formatet till PAL om det inte är inställd på det.
* Är den inställd på composit ändra det till Y-comp.
* Använder du S-video-kabel till composit, kan bilden bli svartvit.
* Tryck många gånger på AV-knappen på din TV tills det blir färg (ex. AV2S, AV3S).

zike skrev:
* Tryck många gånger på AV-knappen på din TV tills det blir färg (ex. AV2S, AV3S).
Xakt, detta är det största problemet bland alla TV-Ut frågor ang. svart vit bild

R1 Uffe skrev:
Xakt, detta är det största problemet bland alla TV-Ut frågor ang. svart vit bild

Fick till svar av en tv-handlare att det kan vara så att tv:n är för gammal och att scarten på just DEN tv:n inte är riktigt "kompartibel" med signalerna datorn skickar ut.
Hans råd var: Köp en nyare tv.

Kan även fungera att få färg om man har en nyare video med s-videoingång att ansluta datorn till.

Maciver skrev:
Hart du en s-vhs kanal på tv´n så sätt den på det, dels har du en bättre bild och där ska du även få färg. Har du inte det så köp TV-tool, klart godkänt, här http://tvtool.info/index_e.htm

TVTool är enbart till för nVidia's grafikkort. ATI-korten behöver inte alls något sådant program, då ATI har mycket bättre TV-ut (både funktionellt och visuellt).

Bra man är! Fanns en switch bakpå TVn för att ställa in VHS eller S-VHS. Ställde över till S-VHS o vipps så fungerar det! Jag som köpte en guldplaggerad Scartkontakt idag i tron att det skulle hjälpa HA HA!

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard