Svartryker som tusan

Lite uppföljning:

Efter ha rivit isär idag och plockat ur första sotiga stiftet, så har jag konstaterat att felaktiga tändstift är monterat:tummenner "it wasent me.." hoppas nu få bukt på sotandet och den förhöjda bränsleförbrukningen. Dessa stift har jag kört i 1600 mil.
NGK, CR9EH satt i, säkert inga dåligt stift till "rätt" hoj, men inga bra till Cbr:en!
Imorrn åker nya friska Denso Iridium:tummenupp

Edit: Tändstiften är bytta nu, det fjärde o sista stiftet från vänster satt löst, kunde skruva bort det för handkraft, mycket sotigt stift som dessutom elektroden var HELT borta på!!

Efter ha bytt så försvann sotandet på en gång!! Har provkört en bit, och hojen på låga varv går väl som förr, så förmodligen har det gnistat, men det har definitivt inte varit optimalt alls, och man har som Dr Bike:tummenupp Även tipsat mig om att man kompeserar upp med gasen om inte gnistan är där den är och hojen blir svagare, så ordnar man det med gasen och får förhöjd förbrukning.

Skall bli intressent att mäta upp nästa tankning, 3 tankar har jag kört med en förbrukning på 1 liter milen oavsett om jag smygit eller gasat, det har varit sotiga avgaser vid gaspådrag samt ett bensinlukt som efter mig.

Tack för alla tippsen:tummenupp :tummenupp

Bifogat

• helt o trasigt stift (Medium).JPG
    helt o trasigt stift (Medium).JPG
    34.4 KB · Visningar: 99
Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad