Svartrockare som headbangar till mig

Det stod en typiskt svartrockare hos grannen, så jag frågade om de headbangar och gör den grejen med fingrarna när de vill håna någon, men det var visst tvärtom.

Fast det kanske man borde fattat ändå:va

Rätt trist om de hade vart ett hån. Då hade det inte varit kul för alla hårdrocksband å se folket i publiken stå å headbanga ;) (om det då skulle varit hån)

Det har nu hänt mig ett antal gånger att när jag är ute och råkar köra förbi sk svartrockare/emobarn på tex busshållplats,gångväg osv så ställer de sig och typ headbangar och kör metalsymbolen med fingrarna... typ! :yoparty

Nu ska du inte blanda ihop svartrockare/emobarn med metal, de har inte så mycket med varandra att göra. Om killen som stod på busshållplatsen hade långt svart hår och gjorde up-the-horns och headbangade åt dig så är han ju knappast svartrockare - som lyssnar på 'svartrock' - för de sysslar inte med liknande tecken. Nej, killen lyssnar på hårdrock - heavy metal - och är av en betydligt trevligare art, även om han må se svart och ond ut. Om gjorde horns up åt dig kan det bara betyda att han tycker det är ballt, det finns inget annat tillfälle man kan använda nämnda tecken. Poppa en wheelie och ge honom horns tillbaka nästa gång! :yoparty :yoparty

Om killen som stod på busshållplatsen hade långt svart hår och gjorde up-the-horns och headbangade åt dig så är han ju knappast svartrockare - som lyssnar på 'svartrock'

han hade platåtodojjer a la 5dm höga, nitar och metall överallt och en rock så lång att den vecklade sig 5 ggr nere vid marken... typ..:D

Jag tror inte det var en ärlig metallkille som tyckte det var ett hedrande tecken. Jag vet själv att riktiga hårdrockare är softa killar. Då jag personligen varit på 3 Iron Maiden konserter och även övernattat utanför med dom för att hamna långt fram, schyssta människor. Det är en jävla stämning, lite som hojåkare. Dom har ngt gemensamt och utnyttjar det tillsammans, man känner sig välkommen och det är en underbar gemenskap inom "gruppen". Bara en sån sak som att hojåkare hälsar på varandra efter vägarna. Det är ganska mäktigt tycker jag :tummenupp

Jag hatar svartrockare för övrigt
Jaså, varför det?
Själv hatar jag alla som har en Apollo från 57. Jag har aldrig träffat någon som har en sån, jag har ingen aning om vad det är för något, men jag hatar dom, jajjemensan.

//Hoztic med långt hår, Sabbath i bakgrunden och aldrig ljusare kläder än svarta

han hade platåtodojjer a la 5dm höga, nitar och metall överallt och en rock så lång att den vecklade sig 5 ggr nere vid marken... typ..:D
Dvs, han såg ut exakt som Gene Simmons? :Bugar

Last edited:
Jaså, varför det?
Själv hatar jag alla som har en Apollo från 57. Jag har aldrig träffat någon som har en sån, jag har ingen aning om vad det är för något, men jag hatar dom, jajjemensan.

//Hoztic med långt hår, Sabbath i bakgrunden och aldrig ljusare kläder än svarta

Dvs, han såg ut exakt som Gene Simmons? :Bugar

Pssst, jag tror inte det är lönt att du ens börjar diskutera med honom..

Jaså, varför det?

Nu ska jag inte dra alla över en kam, men: Musiken låter bara skit (iofs) en tycksak), dom luktar jävligt mycket svett, är allmänt jobbiga och mestadels är dom Emos. Sen finns det några som är "riktiga" men dom är lätträknade.

jasså, det var synd att du tycker så då, men jag vet jag vad en svartrockare är. Så det var en jävligt dålig metafor du tog fram.

sabbath är väll knappast svartrock?

Last edited:
Nu ska jag inte dra alla över en kam, men: Musiken låter bara skit 8iofs en tycksak), dom luktar jävligt mycket svett, är allmänt jobbiga och mestadels är dom Emos. Sen finns det några som är "riktiga" men dom är lätträknade.

jasså, det var synd att du tycker så då, men till skillnad mot för dig så vet jag vad en svartrockare är, då kan jag tycka illa om dom om jag vill.

sabbath är väll knappast svartrock?

:rofl

:corn

Du skulle ha stannat och frågat han.......
Snälla...honom ;)

och när jag ändå är igång ...

En ful lite fjant som har det "Jobbigt" och skär sig själv o skryter för sina andra emo kompisar hur mycket han har skärt sig. Men dom lyckas aldrig ta självmord

Man kan inte "ta självmord", du kan ta dit liv eller "begå självmord"

Förlåt, men jag jobbar idag och det suger när solen skiner....

:yoparty

Vad fan betyder Emo då?

HeLMet-Lyssnar mest på hårdrock som nicket antyder....

Från avdelningen bättre vetande kommer förljande inlägg:

Emo, står egentligen för emotional hardcore, en genre som uppstod i USA på nittiotalet, enkelt uttryck så är det den vanlig punk/HC:n som kryddats med mer känslosamma texter o.s.v. Idag har emo blivit inne, och en vanlig subkultur bland unga som vill vara "annorlunda", d.v.s. se ut som alla andra som vill vara annorlunda. Innebanden inom emo:n idag är exempelvis My Chemical Romance, ett band som egentligen inte har så mycket att göra med den ursprungliga genren. Populärt bland emo-band och unga är att vägra att kalla sig emo, kanske ett uttryck för en ny ironisk generation, eller bara för att subkulturen emo är populär att hacka på och inte tas på allvar längre. Emo-kids kan ofta ses med cheap monday-jeans, svart hår och converseskor.

/perris

Riktig EMO:
attachment.php

Från avdelningen bättre vetande kommer förljande inlägg:

Emo, står egentligen för emotional hardcore, en genre som uppstod i USA på nittiotalet, enkelt uttryck så är det den vanlig punk/HC:n som kryddats med mer känslosamma texter o.s.v. Idag har emo blivit inne, och en vanlig subkultur bland unga som vill vara "annorlunda", d.v.s. se ut som alla andra som vill vara annorlunda. Innebanden inom emo:n idag är exempelvis My Chemical Romance, ett band som egentligen inte har så mycket att göra med den ursprungliga genren. Populärt bland emo-band och unga är att vägra att kalla sig emo, kanske ett uttryck för en ny ironisk generation, eller bara för att subkulturen emo är populär att hacka på och inte tas på allvar längre. Emo-kids kan ofta ses med cheap monday-jeans, svart hår och converseskor.

/perris

inne o vara ute :va

Vem bryr sig om vad någon liten hårdrocks nolla står och gör på en busshållplats?

Typ snäppet innan svartrockare skulle jag vilja påstå. Dom som förr eller senare är på väg att bli riktig svartrockare. Bara allt är svart i klädstil och smycken. Den lite enklare och billigare varianten av svartrockare :)

Det där låter lite oroväckande.
Jag har till väldigt stor del svarta kläder i min garderob.
Jag lyssnsr på bla hårdrock.

Är jag en emosnubbe som snart ska bli svartrockare...?

Tack för att du fick upp mina ögon!
Jag ska genast börja lyssna på dansband och klä mig i pastellröd kostym.

:)

Sörberge är inte så stor va? :D

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion