Svartjobb

WEEEEDMAN

WEEEEDMAN
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
KTM 660
Hej..

Vad hade ni tyckt om era chefer tjänade pengar svart på arbetstid som du själv också jobbat på och inte fått någon del av. (förutom din vanliga lön)????:confused:

WEEEEDMAN skrev:
2511341 Hej..

Vad hade ni tyckt om era chefer tjänade pengar svart på arbetstid som du själv också jobbat på och inte fått någon del av. (förutom din vanliga lön)????:confused:

Hur chefen redovisar timmar och pengar har jag inte med att göra alls.... Så länge jag får min lön är jag nöjd... :yoparty

Kia skrev:
2511349 Hur chefen redovisar timmar och pengar har jag inte med att göra alls.... Så länge jag får min lön är jag nöjd... :yoparty

Startar jag ett företag ska jag enbart anställa folk av din kaliber.

WEEEEDMAN skrev:
2511341 Hej..

Helt ok, arbetare får det dom förtjänar.

WEEEEDMAN skrev:
2511341 Hej..

Du får alltså din vanliga lön och vill ha del i chefens intäkter? Låt mej gissa, du är kommunist, va?

Är du missnöjd med din lön, gå till facket eller förhandla upp den med din chef. Du har inte med chefens inkomster att göra så länge du får din ordinarie lön.

Om det sticker i ögonen så skaffar man sig en egen verksamhet att tjäna svart på. Du får din lön och chefen tjänar pengar på ditt arbete, det är så det fungerar. Skulle vilja se en erbetsgivare som syslade med välgörenhet.

Svarta eller vita pengar, det är inte upp till den anställde hur chefen redovisar sina pengar.

Jag går helt på Santos linje, tjänar jag svarta pengar på ett jobb så skulle jag inte betala mina arbetare extra utöver deras vanliga lön. Kolla bara i byggbranschen, de vita snickarna har säkerligen en chef över sig som har plockat pengar under bordet för att få/ge lite jobb. Förekommer i alla branscher men vissa är överrepresenterade.

Dee_cati skrev:
2512105 Jag går helt på Santos linje, tjänar jag svarta pengar på ett jobb så skulle jag inte betala mina arbetare extra utöver deras vanliga lön. Kolla bara i byggbranschen, de vita snickarna har säkerligen en chef över sig som har plockat pengar under bordet för att få/ge lite jobb. Förekommer i alla branscher men vissa är överrepresenterade.
:tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...