Svartjobb!!!??

Situation Stockholm kan man sälja skattefritt, tidningen vägrar skicka kontrolluppgifter till Skatteverket. :mad: :mad:

Suomalainen skrev:
Jaja, ni får slå mig nu... men jag är så förb-nnat trött på vintern, och jag går bara och drar mig heeeela jäfla veckorna eftersom jag jobbar helg. Måste ha nåt att göra i veckorna som gärna ger en slant extra, och fet-persson ska inte få mer än de 9' som han redan snor av mig varje månad... I byggsvängen vimlar det av svartjobb, men där har man noll utbildning.

Så vad har ni för svartjobb?? Kom igen nu, bikta er och var inte rädda för moraltanterna!

Edit: Föresten Pm:a om ni vet nån omoralisk arbetsgivare.. :D
Har du 9 i skatt tjänar du ganska bra ändå... ja pröjsar i snitt typ 10 i månaden.

MDM skrev:
Har du 9 i skatt tjänar du ganska bra ändå... ja pröjsar i snitt typ 10 i månaden.

Jo jag klagar inte på min ekonomiska situation, vill mest bara ha någon sysselsättning under veckorna nu på vintern. att det sen ger extra dinarer så man kan utöka stallet med en cross skadar ju inte! :)

HanneZ skrev:
Öl&spritimport kan ge en del stålar.

Hur mycket får man ta in nu för tiden? Lagligt alltså.. Får man åka flera vändor i sträck?

Last edited:
Suomalainen skrev:
Jo jag klagar inte på min ekonomiska situation, vill mest bara ha någån sysselsättning under veckorna nu på vintern. att det sen ger extra dinarer så man kan utöka stallet med en cross skadar ju inte! :)

Hur mycket får man ta in nu för tiden? Lagligt alltså.. Får man åka flera vändor i sträck?
Skotta snö åt gamla tanter?

Suomalainen skrev:
Jo jag klagar inte på min ekonomiska situation, vill mest bara ha någon sysselsättning under veckorna nu på vintern. att det sen ger extra dinarer så man kan utöka stallet med en cross skadar ju inte! :)

Tja ransonen är väl 10 liter sprit o 110 liter öl. Men de där går ju o tänja en del på, fast kanske inte hur mkt som helst.

HanneZ skrev:
Tja ransonen är väl 10 liter sprit o 110 liter öl. Men de där går ju o tänja en del på, fast kanske inte hur mkt som helst.

Finns väl ingen ranson längre, det är väl "eget bruk" som gäller. Och sedan är resten godtyckligt.

Markus skrev:
Finns väl ingen ranson längre, det är väl "eget bruk" som gäller. Och sedan är resten godtyckligt.

Du har rätt..

Fråga: Vilka är införsel rekommendationerna inom EU?
Svar: Följande gäller per person;
10 liter starksprit
20 liter starkvin
90 liter vin (120 flaskor)
110 liter öl (333 burkar=14 flak (24x0.33 liter))

Markus skrev:
Ransonen är ett hjälpmedel för tullpersonalen att avgöra om det är för personligt bruk eller inte. Att åka ner med lastbil själv, fylla på och åka hem lär aldrig gå.

HanneZ skrev:
Ransonen är ett hjälpmedel för tullpersonalen att avgöra om det är för personligt bruk eller inte. Att åka ner med lastbil själv, fylla på och åka hem lär aldrig gå.

Med en skåpbil går det bra har jag hört.
En pall öl och något trettiotal lådor vin har jag förstått går alldeles utmärkt.
Men, som su säger en stor lastbil med ett par pall går väl aldrig om man inte kan styrka det.
De tog ju någon snubbe förut som sa att han skulle ha bröllop och sen kollade om de inbjudningar skickats, lokal bokats osv.

EDIT:
Tänk nu alla på att allt undanhållande av allmänna medel drabbar kollektivet i form av högre skatter, precis som med skenförsäkringar (fast värre). :mattias

Markus skrev:

Det dom kollar är väll att du inte kör med överlast? tydligen lätt hänt med dagens ransoner. :3freak

MDM skrev:
50% på inkomst över 308000 om jag inte har fel.

317700 för 2006, och ja det är 50% då om man fortfarande väljer att inte räkna med (den oftast dolda, men inte på alla företags lönespecar, som t.ex. Ericsson som visar upp den EGENTLIGA bruttolönen) löneskatten.
Märkligt nog vet få om den än i dag, vilket säkert Sossarna är glada för.

Gothmog skrev:
317700 för 2006, och ja det är 50% då om man fortfarande väljer att inte räkna med (den oftast dolda, men inte på alla företags lönespecar, som t.ex. Ericsson som visar upp den EGENTLIGA bruttolönen) löneskatten.
Märkligt nog vet få om den än i dag, vilket säkert Sossarna är glada för.
weee då fick man lite mindre att betala i skatt då!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg