svartblå rök, cbr600rr

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
cbr600rr
Till er som kanske känner igen problemet.

Efter ett par pass på bana hojtar de åt mig att jag ryker ordentligt med svartblå rök vid gaspådrag, endast vid gaspådrag efter att ha motorbromsat och kört genom lågfartsvängar dock.

Ajdå, jag märkte ingenting. Oljenivån är ok, inga konstiga ljud, inga varningslampor lyser och hojen går ganska bra. I trafik ser jag ingen rök alls men så tokvarvar jag inte där som på bana heller.
Enda jag kunde komma på var att jag skulle ha bytat luffiltret 200 mil sen och det var nog ganska igenstoppat.

Så jag köper nytt filter, byter och kollar i luftboxen ifall där stötts upp olja. Nä lite småstänk men knappast så där var någon pöl av olja.
Testar varva lite men ser inget i backspegeln.

O så är det knutstorp på torsdag.

Alltså vågar jag köra bana nu? Eller borde jag vänta tills hojen varit på ordentligt verkstadsbesök? Tydligen var det gansla mkt rök efter mig på bana men i trafik ser jag ingen rök alls.

Nojjig över att det kan vara något allvarligt och vill inte förlora halva säsongen för att hojen rasar. Så ifall någon känner igen det här problemet och vet vad det kan vara så är jag tacksam för all hjälp.

Radek

2000 mil, En 03:a

Ja ganska mkt bana ialfl. Par pass i veckan förra säsongen, o någon bandag denna. Inte för att jag tokvarvar eller är särskilt snabb.

Börjar bli mer o mer säker på det är topppackning.
Olje och vattennivå var fortfarande ganska oförändrade och bra. Oljan verkar inte ha "skummat sig" heller. Framförallt så går faktiskt fanskapet fortfarande bra. Men det ryker o luktar så mkt även i stadstrafik nu, så kan inte tänka mig det är annat än packningen.

Känns som detta kommer ta lååång tid att få fixat :(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...