Tjena
Har Honda NTV revere som jag precis bytte ut orginal dämpare inkl. fördämpare till två stycken "shorty mufflers". De är endast 30 cm långa och öppna rakt igenom. För att slippa mecka med förgasare o så pluggade jag dämparna med varsin utsågad spikplåt som jag satt in 5 cm från slutet på varje dämpare. Tanken var att försöka uppnå samma motstånd i mitt nya system som det var i det gamla.
Nu efter cirka en veckas körning har jag kollat stiften som blivit svart sotiga (torra), det var dom inte innan. Min fråga är alltså, har jag pluggat för mycket, dvs ska jag borra upp spikplåtarna ytterligare eller är det fortfarande för mkt flöde?
När jag slår av på gasen med växel i får jag lite "bludder" i dämparna, detta händer dock inte om jag kör med choken i. Det borde ju betyda att motorn får för lite bränsle i förhållande till luft, eller? Blir inte riktigt klok.
Tacksam för svar
Har Honda NTV revere som jag precis bytte ut orginal dämpare inkl. fördämpare till två stycken "shorty mufflers". De är endast 30 cm långa och öppna rakt igenom. För att slippa mecka med förgasare o så pluggade jag dämparna med varsin utsågad spikplåt som jag satt in 5 cm från slutet på varje dämpare. Tanken var att försöka uppnå samma motstånd i mitt nya system som det var i det gamla.
Nu efter cirka en veckas körning har jag kollat stiften som blivit svart sotiga (torra), det var dom inte innan. Min fråga är alltså, har jag pluggat för mycket, dvs ska jag borra upp spikplåtarna ytterligare eller är det fortfarande för mkt flöde?
När jag slår av på gasen med växel i får jag lite "bludder" i dämparna, detta händer dock inte om jag kör med choken i. Det borde ju betyda att motorn får för lite bränsle i förhållande till luft, eller? Blir inte riktigt klok.
Tacksam för svar