Svart ZXR750 stulen i Göteborg

Lime_79

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -92, Yamaha WR250F -08
Återfunnen! Svart ZXR750 stulen i Göteborg

Tittade ut genom fönstret i morse och tyckte att något saknades...sen kom jag vad det var...

Nån har släpat iväg på min svarta ZXR 750 från -92 som stod parkerad utanför radhuset i Billdal. Inga rester kvar av lås eller annat, bara några skoavtryck i rabatten.

Så har någon sett en helsvart ZXR i Göteborgstrakten så är jag intresserad av detta. Den har dom klassiska dammsugarslangarna till tanken och polerad ram, resten svart.

//Emil

Edit: Nu har jag fått tillbaks min hoj! Polisen ringde och sa att jag kunde komma till Ögontröstgatan 4 på Hisingen i Göteborg och hämta den. Dom hade fått tips av någon att den stod i källaren där så det var bara att åka dit och kvittera ut den.

Tyvärr hade dom tagit loss ena bromsskivan för att få bort det ena skivbromslåset, kapat loss det andra låset, klippt sönder gaffelkronan och tagit loss tändlåset, men för övrigt var den ok.

Fick starta den med en skrivmejsel, men sen var det bara att åka iväg.

När jag skulle åka så stod det tre polacker vid en bil på andra sidan gatan och var väldigt intresserade av vad jag höll på med. Enligt polisen så var det inte osannolikt att dom var inblandade men mer sa dom inte.

Så saknar ni någon hoj i Göteborgstrakten så prova att åka till Ögontröstgatan eller annan gata kring Kvillebäcken...

Last edited:
Den är nog inte så långt borta förhoppningsvis. Låter som en sådan man kan möta på vägen med lite tur..

Den är nog inte så långt borta förhoppningsvis. Låter som en sådan man kan möta på vägen med lite tur..

Ja det blir till att ta ett par "spaningsrundor" i helgen och se om den dyker upp. Fast hade varit roligare att ta en nöjesrunda på hojen i fina vädret...

Har kollat av området runt där vi bor för att se så dom inte dumpat den, men dom hade nog med sig någon typ av transport för att få iväg den. Det var flera olika skoavtryck i rabatten så det var ju inte bara en ensam pundare som varit på den.

Ja då var det inte långt bort :) Skönt att du fick tillbaka den. Ersätter f-b skadorna?

Ja då var det inte långt bort :) Skönt att du fick tillbaka den. Ersätter f-b skadorna?

Det verkar som om dom tänker ersätta alltihop. Har halvförsäkring men eftersom det var en tydlig stöld så är det inga problem, men självrisken åker man ju på...

Bara den inte är högre än delarnas värde :) Skönt att det inte är några problem därifrån iaf

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti