pobin
Medlem
- Gick med
- 18 May 2007
- Ort
- Karlskoga
- Hoj
- Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Har fått lite problem med tjejens cb 650 custom.
Stiftet i tredje cylindern blir kolsvart efter endast en kort provtur. De andra har rätt färg. Hojen vill ganska ofta gå på tre cylindrar särskilt när man ligger runt nittio km/h..ger man bottgas så brukar den hoppa igång igen.
Har bytt:
T-stift
Tändhattar + kablar
Kontrollerat:
Rengjort luftfilter
chokens funktion, ua
Gnistan från spolen
Kollat i fuggen och blåst i munstycken.
Men problemet kvarstår. Antar att den får alldeles för fet bränsleblandnig. Stiftet är ej kladdigt utan sotigt/svart.
Har ikväll läst om justering av flottörnivån. Vet hur man ska mäta men inte vlket mått det skall vara, men borde väl bara vara att jämföra mot en av de andra förgasarna..?
Kan det vara det som ställer tlll det? Förgasaren flödar ju inte över.
Tänkte riva ner det igen så ville höra ifall det fanns nått annat bra att kika på samtidigt?
Hojen gick bra i början av året.
Stiftet i tredje cylindern blir kolsvart efter endast en kort provtur. De andra har rätt färg. Hojen vill ganska ofta gå på tre cylindrar särskilt när man ligger runt nittio km/h..ger man bottgas så brukar den hoppa igång igen.
Har bytt:
T-stift
Tändhattar + kablar
Kontrollerat:
Rengjort luftfilter
chokens funktion, ua
Gnistan från spolen
Kollat i fuggen och blåst i munstycken.
Men problemet kvarstår. Antar att den får alldeles för fet bränsleblandnig. Stiftet är ej kladdigt utan sotigt/svart.
Har ikväll läst om justering av flottörnivån. Vet hur man ska mäta men inte vlket mått det skall vara, men borde väl bara vara att jämföra mot en av de andra förgasarna..?
Kan det vara det som ställer tlll det? Förgasaren flödar ju inte över.
Tänkte riva ner det igen så ville höra ifall det fanns nått annat bra att kika på samtidigt?
Hojen gick bra i början av året.
Last edited: