Svart spackel?

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Om man tex spacklar en innerskärm eller liknande som jag gjort så är ju ofta spacklet grått eller grönt etc . Eftersom plastskärmen är svart så blir det ju inte så snyggt. Visst, bara spraya svart några gånger så är det löst, men jag undrar fnns det färdigt svart spackel eller kan man färga med karamellfärg eller nåt haha :D :rolleyes:

Såna plastpinnar som man plastsvetsar med är svarta har jag för mig.. eller dom finns iallafall i svart. :tummenupp

polaren jobbar som plastare.
han tog med sej en svart färg som han blandade tillsammans med spacklet och som aktiverades av samma härdare som spacklet.
blev riktigt snyggt när jag använde det på bladens svarta luftburk.
kommer dock inte ihåg vad det heter

polaren jobbar som plastare.
han tog med sej en svart färg som han blandade tillsammans med spacklet och som aktiverades av samma härdare som spacklet.
blev riktigt snyggt när jag använde det på bladens svarta luftburk.
kommer dock inte ihåg vad det heter

Okej, undrar vad som händer om man efter att ha blandat ihop spacklet tar lite svart målarfärg eller sprayfärg och geggar ihop, bli säkert svart men man kanske förstör spacklets egenskaper då? Nån som vet om det går att köpa sån svart färg som han hade och i så fall vart, sen lär det vara ett speciellt spackel också, jag har hagmans stålplast och då lär man inte kunna ta samma svarta härdare som han hade.

Såna plastpinnar som man plastsvetsar med är svarta har jag för mig.. eller dom finns iallafall i svart. :tummenupp

Plastsvetsa låter kul, kanske man skulle lära sig, vart köper man sånt skojigt?

Last edited:
Jb welds 15 min epoxy lim/spackel är svart och bra, klart bästa starkaste epoxyspacklet på marknaden i 15min vers!! Finns på clasolsson 99kr det står 15min men du har nog bara 3-5min på dig!!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN