svart/rosa cbr 600 stulen Vällingby 19/7

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Ett het tips är att leta i farsta. Där hamnar alla stula hojar förr eller senare verkar det som.

Buset är verkligen i farten nu. Försökte sno min hoj två nätter på rad. :mad: :mad:
 

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha R1
Kan inte vara samma hoj...

Man måste kolla reg.nr innan man gör sånna påpekanden!!
 

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha R1
Ja, det är det jag menar. Kanske var lite otydlig när jag postade förra inlägget.

Men vad jag menade var precis som du säger reg.nr syns på bilden samt att den stulna hojens reg.nr står här i tråden.

Jag ville bara säga att det är onödigt att "hoppa på" folk som är oskyldiga bara för att de har en likandan cykel.
Utan man bör kolla up lite fakta innan man postar ett inlägg...
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
den va rätt rolig, banhoj mot en Aerox :D

Han vill ha en eu-moppe istället för sin banhoj så han kan åka billigt, åka billigt var? banan? :D

Om personen som har fått sin hoj stulen kunde spendera lite mer tid framför datorn o se dessa fina ledtrådar kanske hon skulle få detta löst :va
 

Alkzkz

Make every stroke count - Go 2-Stroke.
Gick med
18 Jan 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Aprilia RS 125
Blocket.se lagrar ip-nummer från samtliga annonsörer men lämnar endast ut dessa direkt till polisen p.g.a. PUL. Vill man gå vidare med den här annonsen på Blocket är det med andra ord bara att dra iväg ett mail med diarienummer...

Frågan är om polisen är för upptagen med att jaga trimmade mopeder för att undersöka det...
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Absurt suspekt annons som sagt.. Dock stämmer inte årsmodell överens med den stulna hojen och dessutom står hojen i Jönköping enligt annonsen. Om han kan bevisa att hojen i fråga faktiskt är en 96:a är han friad, annars är det bara att gå hem och hämta fackla och högaffel för att joina Sh-mobben.

Jag vet att årsmodellen inte stämmer, men hur stor koll kan ett moppefucko ha?
Eftersom han inte har några som helst papper på den kan jag tänka mig att han dragit till med nåt bara.

För övrigt borde väl en banhoj vara en 600RR, och Hond stavas med ett "a" på slutet.. :va

Jag har mailat jönköpingspolisen nu allafall, klarar inte av att bara se på.
Kör hårt polisen! :yoparty
 

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
tack för uppmärksamheten!

Hojen på annonsen här på sh är definitivt inte min, mycket som skiljer sig.

Dessvärre han jag aldrig se den skumma annonsen... någon som har en kopia eller något? Hade varit intressant... fanns bild uppe eller bara text?
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
tack för uppmärksamheten!

Hojen på annonsen här på sh är definitivt inte min, mycket som skiljer sig.

Dessvärre han jag aldrig se den skumma annonsen... någon som har en kopia eller något? Hade varit intressant... fanns bild uppe eller bara text?

Ingen bild.

Vem säljer en hoj utan bild? Vem säljer en hoj till halva marknadspriset?

Jobba på polisen, du har fått mina kontaktuppgifter så det är bara att köra på.
 

nicka

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Stulen: Hayabusa
Din Hoj Finns (fanns) I Nynäs 18/8

Tja, Såg din hoj i Nynäshamn mellan kl14 och 15.30 nån gång. Den stog bakom musikskolan, infart från Vakterbergsvägen. Ringde snuten och dom sa att dom var på väg, kommer tillbaka samma väg en halvtimme senare och ser då en kille dra iväg på den. Inga skydd, jeans och vitaktig tröja, lilaaktig keps på sne...typ 25årsåldern.
Den hade ingen regplåt, skrapad på båda sidorna, saknade en backspegel och uppbrytet tanklock..:mad:
Ringde snuten igen, trodde dom skulle gasa på lite och ta han, men svaret blev "ja vi skriver väl upp det också"


:huvet
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Tja, Såg din hoj i Nynäshamn mellan kl14 och 15.30 nån gång. Den stog bakom musikskolan, infart från Vakterbergsvägen. Ringde snuten och dom sa att dom var på väg, kommer tillbaka samma väg en halvtimme senare och ser då en kille dra iväg på den. Inga skydd, jeans och vitaktig tröja, lilaaktig keps på sne...typ 25årsåldern.
Den hade ingen regplåt, skrapad på båda sidorna, saknade en backspegel och uppbrytet tanklock..:mad:
Ringde snuten igen, trodde dom skulle gasa på lite och ta han, men svaret blev "ja vi skriver väl upp det också"


:huvet

Bra jobbat:tummenupp , synd bara att polisen inte var så på den här gången..:gnissla
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Tja, Såg din hoj i Nynäshamn mellan kl14 och 15.30 nån gång. Den stog bakom musikskolan, infart från Vakterbergsvägen. Ringde snuten och dom sa att dom var på väg, kommer tillbaka samma väg en halvtimme senare och ser då en kille dra iväg på den. Inga skydd, jeans och vitaktig tröja, lilaaktig keps på sne...typ 25årsåldern.
Den hade ingen regplåt, skrapad på båda sidorna, saknade en backspegel och uppbrytet tanklock..:mad:
Ringde snuten igen, trodde dom skulle gasa på lite och ta han, men svaret blev "ja vi skriver väl upp det också"


:huvet



Det är just av denna anledningen, jag hade stannat kvar vid hojen, tills dess polisen, bärgaren eller ägaren kommit & hämtat den

skulle tjuven dyka upp, så gör som jag http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=92260
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
mmm väldigt många stölder överallt tycker jag. Grrrrr

Kanske folk kan lägga upp namn och adress till dom som dom kommer på.. Folk som sett tjuvarnas regnummer eller om dom åker fast så ta namn och allt på dom och lägg upp. Så har vi en egen "databas" att gå efter.. Det är sjukt många stölder just nu och en sådan sak kanske till slut skrämmer bort en del av dom.. Vi är fler än dom..
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Det är just av denna anledningen, jag hade stannat kvar vid hojen, tills dess polisen, bärgaren eller ägaren kommit & hämtat den

skulle tjuven dyka upp, så gör som jag http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=92260

Du gjorde vad du kunde. MEN, är detta landet en sån stor bunt med blåögda idioter.. Som en hönsgård med välkomstmatta för räven. Det är ju inget straff på en sån sak. Killen stannade och väntade för han ville inte riskera få på truten utan tar hellre nån timme på polisstationen och sen går hem o plockar nästa hoj..

Upp med namn, adress, deras regnummer om ni har så kan vi själva göra något åt det..

Vissa kommer säkret vara typisk svensk nu och tycka man inte ska ta lagen i egna händer för då blir det att vi lever i ett laglöst land.. VAKNA!!! Det gör vi ju redan,, tjuvarna går fria för det är knappt straffbart, polisen har inte i närheten resurser till att leta efter en stulen hoj och bryr sig inte det minsta. Vem ska få stopp på dessa idioter om inte vi själva,, men det är som att tala till en vägg.. Svenska folkets hönsgård är vad den är.. "Nej, vi låter konstapeln ta hand om ärendet"
 
Last edited:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Kan inte vara samma hoj...

Man måste kolla reg.nr innan man gör sånna påpekanden!!

Två skruvar för att byta.. Hur många gånger har du kollat motor och ramnummer på hojen inte bara i pappren när du köpt en hoj?

Försök tänk lite som en tjuv istället..

"Det kan inte vara min hoj, den har ett klistermärke som inte min hade"
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top