Svarar inte på gasen

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Nu när jag börjat rasta min veteransuzuki så märker jag att den inte svarar på
gas som den ska. På femman vid ca 140, om man då drar full gas så tvekar
den en stund för att sedan sätta iväg som den ska.
Vad kan detta bero på?
Allt är original på hojen, inget ändrat.
 
Membranförgasare?
Suzuki mfl har juh gummimembran i knasarna, har du kollat hur dom ser ut?
Dom kan bli otäckt stora med åren, men sedan är det väl sedvanlig förgasarrengöring som gäller i ditt fall.
Kolla hur nålarna ser ut, luftfiltret är det rent och fräscht?
//Tobbe
 
tobbeviking skrev:
Membranförgasare?
Suzuki mfl har juh gummimembran i knasarna, har du kollat hur dom ser ut?
Dom kan bli otäckt stora med åren, men sedan är det väl sedvanlig förgasarrengöring som gäller i ditt fall.
Kolla hur nålarna ser ut, luftfiltret är det rent och fräscht?
//Tobbe
Var lite otydlig i min fråga.
Detär vanliga trottelförgasare och om luftfiltret vore igensatt
så borde den inte varva ur som den gör.
Alltså motorn verkar att vara lika senil som föraren, den verkar
tänka så här att fan nu är trottlarna i taket jag borde kanske öka
på kraften nu
 
Mina cyklar beter sig lika när dom stått ett tag(6mån). Men efter andra tanken börjar den genast gå bättre och på tredje tanken som en klocka.

Har den stått länge?
 
Qwerty skrev:
Mina cyklar beter sig lika när dom stått ett tag(6mån). Men efter andra tanken börjar den genast gå bättre och på tredje tanken som en klocka.

Har den stått länge?
Ja skvätt i lite injectioncleaner, eller gör rent förgasarna.
Skulle tippa på skit i förgasarna...
//Tobbe
 
tobbeviking skrev:
Ja skvätt i lite injectioncleaner, eller gör rent förgasarna.
Skulle tippa på skit i förgasarna...
//Tobbe

Jo jag vet att det är skit och annat konstigt slam. Men som sagt det löser sig efter några(ca2) tankar. så varför hälla i massa konstiga saker.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top