Svarar ej på gas vid vissa varvtal

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det någon som har tips om vad som kan vara knas när min GSXR600 av 98 års modell inte varvar fullt lika villigt kring 8-9krpm? Den svarar inte där men om man fortsätter ge full gas så "släpper" det och den varvar upp till 12-13 som den skall?

Påminner mest om känslan i en bil med trasig lambda eller styrelektronik som inte lirar rätt.

Vag beskrivning, jag vet...

Skulle kanske vara att du behöver synka dina förgasare, alternativt riv ner och kolla så det inte sitter skit i nålarna.
Min insprutare uppförde sig ungefär så här men då var det skit i två spridare. Efterhand satte det mer igen och till slut orkade den inget.
Felet från början var rost i tanken.

Otee skrev:
Min insprutare uppförde sig ungefär så här men då var det skit i två spridare. Efterhand satte det mer igen och till slut orkade den inget.
Felet från början var rost i tanken.
Har precis samma symptom på min 750 (insprut) just nu. Tusen tack för denna info!

Det är precis samma sak på min nsr125 mellan 5,5 och 6 krpm. Trodde det bara var så för att det är 125'a men får ta och kolla upp förgasaren nu :)

crackmac skrev:
Det är precis samma sak på min nsr125 mellan 5,5 och 6 krpm. Trodde det bara var så för att det är 125'a men får ta och kolla upp förgasaren nu :)

Det kan ju vara så att effektkurvan har en dipp just där iofs.

Coola Ola skrev:
Det kan ju vara så att effektkurvan har en dipp just där iofs.

det känns annurlunda.. Det som händer mellan 5,5 och 6 krpm är att gasen nästan börjar hacka som om det kommer för lite soppa då. Saken är den att jag har effektavgassystem men vet inte om förra ägaren bestyckade om den :confused: . Den funkar iaf som den ska i övrigt men jag får ta och kolla det där nån gång när hojen är ihopskruvad :tummenupp

Markus skrev:
Är det någon som har tips om vad som kan vara knas när min GSXR600 av 98 års modell inte varvar fullt lika villigt kring 8-9krpm? Den svarar inte där men om man fortsätter ge full gas så "släpper" det och den varvar upp till 12-13 som den skall?

Påminner mest om känslan i en bil med trasig lambda eller styrelektronik som inte lirar rätt.

Vag beskrivning, jag vet...

Får troligen för lite luft och för mycket bränsle!
Testa att köra en repa utan luftfilter!

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...