Svara på okänt nummer?

Vad göra nu?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag svarar vanligtvis typ aldrig på okända nummer, är det viktigt så pratar de in och är det inte viktigt så orkar jag ändå inte prata. Nyss kom ett samtal från något nummer som jag tänkte skita i, sedan kom jag på att jag gav mitt nummer och bad banken ringa så jag tänkte att kanske har vidriga kommunistbanken Swedbank skärpt till sig och faktiskt gör som kunden vill. Icke sa nicke.

Hej, det är från flygbolaget. Du skulle få ersättning från oss i januari och det fick du. Men du fick en annan resenärs ersättning också.

Jag lovade att "kolla upp" detta.

Vad gör man nu då?

Är det mycket pengar det handlar om?

Förövrigt är det en missvisande rubrik.

Du svarar artigt och ber dem specifiera var det framgår att du har fått dubbla ersättningar och att det fanns papper på vilket belopp du igentligen skulle erhålla då du inte kan verifiera detta (vilket jag förmodar du inte kan) samt beloppet för denna resenär vilket skall framgå brevledes. Om de orkar bemöda sig med detta ställ dig frågande till varför du skall återbetala en av flygbolaget godkänd summa 3månader efter transaktion.

Angående bank så tyckar jag att du skall fundera på din politiska/ekonomiska ståndpunkt då en kommunistisk bank tydligen är en bra sådan eftersom du fortfarande är kund.

Kolla så det stämmer o betala tillbaka :) skönare så. Du kan ju passa på att smäda dom lite när du har dom på linjen. Gör det obekvämt för dom, dom har ju klantat sig! ;)

Swedbank är väl föreningsrörelsens gamla bondebank, solklart fall av kommunism.

Swedbank är väl föreningsrörelsens gamla bondebank, solklart fall av kommunism.

Fast vi har ju såld stora mängder aktieinnehav, så idag ägs nog inte så mycket. Du får gärna forska i det. Skulle vara kul att veta.

Fast vi har ju såld stora mängder aktieinnehav, så idag ägs nog inte så mycket. Du får gärna forska i det. Skulle vara kul att veta.

Jag började ju men det var ju fan ingen som visste något och Socialdemokraterna själva hänvisade mig till något arkiv av något slag.
Det lilla jag hann få fram var dock hårresande, Socialdemokratiska tv-apparater, det är humor. :lol

Nu blev jag lurad in på att tro att det var en poll om huruvida man svarar i telefon när det ringer ett hemligt nummer. Man blir förbannad :mad:

Så nu tänker jag svara iaf:
Nej jag svarar aldrig på "skyddade nummer". Har man skyddat nummer när man ringer så vill man dölja nåt och då är jag inte intresserad.
Okända nummer svarar jag på däremot, kan ju vara blondinen från krogen i lördags :D

Nej jag svarar aldrig på "skyddade nummer". Har man skyddat nummer när man ringer så vill man dölja nåt och då är jag inte intresserad.
Okända nummer svarar jag på däremot, kan ju vara blondinen från krogen i lördags :D

Jag svarar även om det är skyddat nummer. Om det är någon man inte vill prata med så är det ju bara att lägga på igen :)

Det finns också folk som har en godkännd anledning att vara "skyddade".
Min svägerska och hennes man tex dom har en djurklinik på en mindre ort och skulle inte de ha skyddat nummer skulle folk ringa dem dygnet runt.

Det skulle vara drygt om dom skulle tala in ett meddelande varje gång de ringde till oss och så skulle vi ringa tillbaka.

Förbjud folk som inte har något vettigt att komma med ringa till okända människor istället.

Det finns också folk som har en godkännd anledning att vara "skyddade".
Min svägerska och hennes man tex dom har en djurklinik på en mindre ort och skulle inte de ha skyddat nummer skulle folk ringa dem dygnet runt.

Det skulle vara drygt om dom skulle tala in ett meddelande varje gång de ringde till oss och så skulle vi ringa tillbaka.

Förbjud folk som inte har något vettigt att komma med ringa till okända människor istället.

Det var ju det jag skrev...jag har inget med din svägerskas djurklinik att göra så varför skulle de ringa mig? :D

Hur gör folk som har hemligt nummer när någon med hemligt nummer ringer till dom?

Jag har inte ens presentatör, däremot väntar jag alltid till fjärde signalen innan jag svarar, det sållar bort en del.

Jag började ju men det var ju fan ingen som visste något och Socialdemokraterna själva hänvisade mig till något arkiv av något slag.
Det lilla jag hann få fram var dock hårresande, Socialdemokratiska tv-apparater, det är humor. :lol

Fast nu var det väl de olika LO förbunden som satt på störst innehav inte SAP själva. Kommer dock ihåg när vi sålde för några miljoner i lilla Nyköping.

Buhu!

Nu blev jag lurad in på att tro att det var en poll om huruvida man svarar i telefon när det ringer ett hemligt nummer. Man blir förbannad :mad:

Så nu tänker jag svara iaf:

Hmmm, kan det stå både "skyddat nummer" och "okänt nummer" i displayen när folk ringer alltså? Vad är det för skillnad då isåfall? En kompis har hemligt nummer och jag tror det står "okänt nummer" när han ringer men jag är inte säker.
Har för vana att inte svara utan låta dem tala in meddelande men ibland får jag ett ryck och svarar men då aldrig med namn. Som sagt så har de nåt att dölja när de ringer utan att uppge nummer, och ibland kanske jag har nåt att dölja :gnissla

Shit vad folk är rädda av sig... Bara att svara och är det någon man inte vill prata med lägger man på.

Hehe, jag hade en taxichaufför som jagade efter mig i 2 veckor, han ringde 3 gånger varav min bror svarade alla gånger. Jag hade betalat 30 kronor för lite för en taxiresa. Det hör inte till vanligheten att jag betalar cash men denna gång gjorde jag det och jag kom även ihåg att jag betalade för lite men att chauffören inte visade några tecken på att det skulle vara fel. Jag dubbelkollade på kvittot när jag hade lämnat taxin och såg då att det stämde, att jag hade betalat för lite.

Han var väldigt angelägen om dessa pengar och sa att han kunde komma och hämta dom, han lämnade namn och nummer till min bror så att jag skulle kunna ringa upp. Det gjorde jag inte. Framkörningsavgiften ligger väl på 30 kronor och då borde ju det gå jämnt ut om han nu skulle komma och hämta dom.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back