Svar på min annons, England, vad tror ni

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
La upp en annons på min hoj för 2 timmar sen och fick nu ett sms från en liknande skojare, man måste ju medge att det är effektiva grabbar.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Här visas det tydligt hur noga folk läser hemsidor.
När man lägger in en annons på Blocket så står det till och med i en RÖD ruta att sms och mail från utlandet är i regel ALLTID bluff eftersom ingenting är billigare att importera från sverige.

Så sålänge man inte säljer nått otroligt ovanligt så kan man ignorera sms och mail från utlandet.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Här visas det tydligt hur noga folk läser hemsidor.
När man lägger in en annons på Blocket så står det till och med i en RÖD ruta att sms och mail från utlandet är i regel ALLTID bluff eftersom ingenting är billigare att importera från sverige.

Så sålänge man inte säljer nått otroligt ovanligt så kan man ignorera sms och mail från utlandet.

Jag har oxo en köpare på tråden för min bil :D Jag har inlett en konversation som jag hoppas kommer bli segdragen.... Jag på står att jag inte kan öppna ett peypal-konto och har nu föreslagit att han sätter in handpeng eller helasumman direkt till mitt konto. Får se hur länge jag kan komme med konstigaförslag innan han tröttnar...:arsele Ska föreslå honom att skicka pengar i ett vanligt kuver sen har jag tänkt :banana Lägger in en massa gramatiske fel i brevet med en massa felstavningar, kanske han tror att det är lättare att scamma då!!! :näsblod Trägen vinner!!! :yoparty
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Jag har oxo en köpare på tråden för min bil :D Jag har inlett en konversation som jag hoppas kommer bli segdragen.... Jag på står att jag inte kan öppna ett peypal-konto och har nu föreslagit att han sätter in handpeng eller helasumman direkt till mitt konto. Får se hur länge jag kan komme med konstigaförslag innan han tröttnar...:arsele Ska föreslå honom att skicka pengar i ett vanligt kuver sen har jag tänkt :banana Lägger in en massa gramatiske fel i brevet med en massa felstavningar, kanske han tror att det är lättare att scamma då!!! :näsblod Trägen vinner!!! :yoparty

Vi höll bara kontakten i 2 veckor efter jag postade detta!
Han ville inte skicka kontanter i ett kuvert, fast jag lovade att hålla bilen till honom :confused: och han ville absolut inte betala kontat vid hämtning, fast jag lovade att bilen var väl värd sina pengar och var ett riktigt klipp :rolleyes: Frugan fick sig ett par goda skratt iaf när jag skrev ut konversationen på papper och hon fick läsa vad vi "pratat" om. :banana
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Vi höll bara kontakten i 2 veckor efter jag postade detta!
Han ville inte skicka kontanter i ett kuvert, fast jag lovade att hålla bilen till honom :confused: och han ville absolut inte betala kontat vid hämtning, fast jag lovade att bilen var väl värd sina pengar och var ett riktigt klipp :rolleyes: Frugan fick sig ett par goda skratt iaf när jag skrev ut konversationen på papper och hon fick läsa vad vi "pratat" om. :banana

Skriv ut konversationen här?:)
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Skriv ut konversationen här?:)

Har fått 4 SMS på en dag från olika personer i UK.
Samma skit, men tror ni de betalar för SMS:en, eller har de någon SMS funktion i datorn där de har gratis SMS i hela världen? Annars hade det varit rätt dyrt, men när man mailar tillbaka så får man ändå ganska snabba svar, och att de orkar svara.

De skriver ju bara att de vill köpa min "bike". Då svarar jag ja, det får du, hur mycket vill du ge? De svarar bara generellt och man fattar ju att de bara sitter hela dagarna och massmailar hela dagarna. Kanske de får napp ett par ggr i månaden, kanske mer, vem vet. De säger att de kommer med en speditionsfirma och hämtar den. Tror ni verkligen att någon kommer och hämtar hojen? Det är väl hela vitsen? Fattar bara inte vem som skall skriva på ägarbevisen osv.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top