Svar på annons

Eftersom jag har en mognadsgrad som kan jämföras med en 10-åring så tycker jag att allt som på något sätt kan härledas till ord för, eller ord som liknar andra ord som betyder något som har med könsdelar att göra så tyckte jag att det var ganska roligt.

Ok? Så du ser "sottybullocks" och tänker "softlybuttocks"? :D

Spännande=) hur ska han vinna pengar då? Står han som mottagare hos den så kallade fraktfirman och sen stoppar han din "inbetalning"?

Nej. Dom skickar en internationell check som du löser in. Sedan för du över det överskjutande beloppet via Western Union. Efter två veckor så visar det sig att checken saknar täckning och banken kräver då tillbaka pengarna från dig. Vips har du blivit av med det överskjutande beloppet.

Det finns lite olika varianter vad gäller betalningsmedel eller överföringsformer men idén är densamma.

Ok? Så du ser "sottybullocks" och tänker "softlybuttocks"? :D

bullocks tar mig till bollocks med betoning på bull,tyckte det var ett passande namn på hela upplägget. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Bollocks

Henrik

Var mer det senare, Bollocks - testiklar, jag tänkte på.

Sen tycker jag detär lite extra roligt med tanke på att det troligtvis inte är "köparens" riktiga namn. Han har alltså suttit och funderat på ett namn han kan använda när han ska blåsa folk på pengar eller fordon, och kommit fram till att "Sotty Bullocks" är det bästa alternativet.

Jag fick sms igår av något Mats Milo från USA. Ville veta skicket på hojjen och mitt pris. Bad mig mejla honom med svara. Smset kom inte från något nummer, det står bara HILDR34 som avsändare. Nu vill han föra över pengar till mitt paypal konto, och sen ska tydlige Courier Exchange Logistics komma hit och hämta upp min motard. Men jag undrar då, hur ska jag bli lurad om han för över pengar via paypal? Jag vet att han kan kräva tillbaka pengarna, men ska han seriöst skicka någon som hämtar hojen här, ända uppe i sundsvall och frakta hem skiten. och sen lyckas tjäna nå pengar på det? Frakten är väl dyrare än hela hojen.

Tänk på att dom kan använda sig av betalnummer. Dvs att när du svarar så kostar det dig en summa, tex $1 till $1.000.000. Precis som betaltjänster som ringsignaler, väderrapporter eller för att skänka 100:- till cancerfonden...

Ang paypal så använder dom sig av en sida som ser identisk ut, alt skickar en bekräftelse från "Paypal" att betalningen kommit in på ditt konto. Summan är högre än vad ni kommit överens om, du skickar tillbaka överskottet alt du tror du skickar tillbaka överskottet till ett annat konto men som blir en betalning för en helt annan vara som din köpare får hemskickad till sig...dvs att du betalar för för någon annans vara!

Tror jag fått ett sånt här med, fast via SMS. Nya metoder/tillvägagångssätt hela tiden. Kan det verkligen löna sig? Går folk på sånt här?

Tänk på att dom kan använda sig av betalnummer. Dvs att när du svarar så kostar det dig en summa, tex $1 till $1.000.000. Precis som betaltjänster som ringsignaler, väderrapporter eller för att skänka 100:- till cancerfonden...

Man kan aldrig bli debiterad när man svarar inom Sverige!!! ALDRIG!!!

Det enda som kan kosta är när man svarar i utlandet (roaming) och då enbart operatörens kostnad, ingeting annat. Prislistan kan man hitta på respektive operatörens hemsida!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph