Svampe Kör Slingerbulten! (Mattias har konkurens)

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag fortsätter med att slänga upp oförstörda Slingerbults repor.

Filmade lite mer idag med en ny chaffis. Svampe!!! Ansvarsfull familjefar som han är så slår han av rejält vid bebyggelsen på slutet. Det var dessutom väldigt mycket trafik idag mitt på dan (kråmpromar all over the place). Med tanke på det är det en väldigt respektabel tid.

För att besegra bulten ska man köra på sub 6:00 tider.

Själv landar jag på 6:30 utan föråkare kanske :3freak
Men målet e att jag ska besegra bulten soooon! :yoparty

http://the.yellow-b.us/RoLLER/Mattias_vs_Svampe.wmv

Last edited:
Eeeeeeey... Vad vi behöver här är en head-to-head grudge match. Armbågar och andra farliga grejor.

Tjena RoLLER

Jag drog några svängar med bil idag (jaja jag letar hoj).
Normal körning ca 9 minuter.
Offensiv körning 7 minuter, men då hamnade jag bakom en Hayabusa och en bil och det är inte så lätt att passera med en 100 hk automatväxlad bil.

Jag måste skynda mig att köpa hoj nu för jag har sån abstinens.

Lycka till med RR-skolan och akta dig för kalhygget

Last edited:
Hulken_1 skrev:
Tjena RoLLER

Offensiv körning 7 minuter, men då hamnade jag bakom en Hayabusa och en bil och det är inte så lätt att passera med en 100 hk automatväxlad bil.

Den röda kombin?

Hulken_1 skrev:
Tjena RoLLER

Okie.... jag har faktiskt alltid undrat hur pass fort det går med bil egentligen! Skitkul att man har fått svar på det. Jag blev faktiskt omkörd av nån Volvo variant på bulten, och det kändes inte så kul :( En redig knäck på självförtroendet kan man säga! :brinnerup

Roadrash, kedjor och påkar? Coolt. Åskådarplats i långa chikanen ska jag nog fixa. Lycka till tjejer.

RoLLER skrev:
Själv landar jag på 6:30 utan föråkare kanske :3freak
Men målet e att jag ska besegra bulten soooon! :yoparty

Körde inte du 5:40 nånting? Tyckte du skrev det i tråden som startade det hela.. ??

Tog lite tid på migsjälv idag för att kolla läget, dumma du ditt fel att man blir så barnslig :fatta!! Fast det är svårt när man måste starta tid på mobilen, lägga ner den i väskan och sedan köra iväg. Framme så stannar man öppnar väskan och kollar mobilen.. :3freak bulten förlorade med 16 sekunder :banana

Sett filmen nu, grym körning av svampe! Resterna från min fina powerslide fanns med de också 3:15 in i filmen :)

Helt rätt att slå av vid bebyggelsen! :tummenupp Jag gör likadant, kan tänka mig de boende inte gillar läget om man drar förbi i 150...

303 skrev:
Körde inte du 5:40 nånting? Tyckte du skrev det i tråden som startade det hela.. ??

Tog lite tid på migsjälv idag för att kolla läget, dumma du ditt fel att man blir så barnslig :fatta!! Fast det är svårt när man måste starta tid på mobilen, lägga ner den i väskan och sedan köra iväg. Framme så stannar man öppnar väskan och kollar mobilen.. :3freak bulten förlorade med 16 sekunder :banana

Du körde på 5:46 alltså ? Jag TRODDE jag körde på 5:58 men det va 6:10 visade det sig, med mattias som föråkare (det e lite lättare då). Idag körde jag på 6:20 - 6:30 nåt sånt.... Pinsamt. Bulten vann igen.... Men jag kämpar vidare.

Men drog du av tid för strulet med mobilen ? Allt det där tar säkert 20 sekunder totalt.... Om inte mer...? Man skulle ha en laptimer på hojjen som Kawasaki och Aprilia har :tummenupp

RoLLER skrev:
Men drog du av tid för strulet med mobilen ? Allt det där tar säkert 20 sekunder totalt.... Om inte mer...? Man skulle ha en laptimer på hojjen som Kawasaki och Aprilia har :tummenupp

Näe, det tog MAX 10sek.. midjeväska. :tummenupp Sen körde jag åt "fel" håll så det kanske inte gills ;)
Kanske borde montera dit min cykeldator igen.. å andra sidan vet jag inte om det är bra för hälsan :hihi

303 skrev:
Näe, det tog MAX 10sek.. midjeväska. :tummenupp Sen körde jag åt "fel" håll så det kanske inte gills ;)
Kanske borde montera dit min cykeldator igen.. å andra sidan vet jag inte om det är bra för hälsan :hihi

Okie.... Men var det 5:46 inkl strulet? Iofs så gills det inte om du kört åt "fel" håll ;) Man tävlar alltid från Rosenhill sidan till Sorunda avfarten.

Mattias och Svampe var lika snabba fram till kalhygget iaf...
Bara en lite notering :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...