Svajig varvräknade SV1000S -07

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Hallå,

Hoppas någon med lite erfarenhet kan veta vad det här beror på.

Varvräknaren svajjar upp och ned, framförallt när man gasar eller släpper på gasen.
Den svajjar upp och ned innan den stabiliserar sig på vad jag tror är rätt varvtal.
Nästan som att den sitter på en svag fjäder som gör att den studsar upp och ned.

Någon som vet vad det kan bero på?

Tack på förhand!

Klassiskt på gamla mätare då det börjar bli slitage i kabel, mao dax för byte, alternativt kan det hjälpa o smörja den. Om inte det är felet kan de börja bli dyrt.

Klassiskt på gamla mätare då det börjar bli slitage i kabel, mao dax för byte, alternativt kan det hjälpa o smörja den. Om inte det är felet kan de börja bli dyrt.

Tack för svaret! För min egna det kvittar det egentligen. varvräknaren kan jag vara utan men det är framförallt när den en dag ska säljas.

Kabelstyrd varvräknare på en SV1000? Den lär nog vara elektronisk...

Tyvärr har jag inget tips till TS, har dålig erfarenhet av SV.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Last edited:
Om varvräknaren styrs via tändspolen (vilket den enligt vissa källor på internet gör) så är ett bra första steg att kontrollera anslutningen av kabeln vid tändspolen. Om den är på väg att gå av, eller om den ärgat så att anslutningen är lite svajig så skulle det kunna ge de symptom du nämner.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP