SV650S bänkad, diagram

Bifogat

  • im002291 (medium).jpg
    im002291 (medium).jpg
    75.7 KB · Visningar: 255
UnderDOG skrev:
Wheelar din lätt eller? Jag vet iofs inte hur många kugg det ska vara orginal, min går upp på bakan om man sätter sig långt bak på sadeln och drar på, på ettan, tvåan går den bara upp om jag släpper kopplingen lite slarvigt.
//Anders.

Min sv stuntar inte, den går fort på banan. :cool:
 
Ace Niki skrev:
Om man inte stirrat sig blind på siffror så kan man kolla på hojarna, särskilt bakifrån... Jag hatar tex att stå bredvid en gixxer, blade R1a eller nåt liknande för då ser min hoj ut som en moppe.... :(

och tänk på mej som ser ut som en moppe även när jag står brevid en sv
 
Lokke: Tävlar du eller är det bandagar?
Jävligt snygg hoj!!
Highlevel Twinsen är inte fy skam!


//Anders.
 
UnderDOG skrev:
Lokke: Tävlar du eller är det bandagar?
Jävligt snygg hoj!!
Highlevel Twinsen är inte fy skam!


//Anders.

Tack. :)

Det är nog bara bandagar, ända tills dom börjar med en "Finsk/scandinavisk lightweight twins" racing klass... ;)
 
johanp skrev:
jänksen rejsar ju med SV, då är de dock långt från orginal tyvärr..

Det finns olika klasser, olika serier å reglementen etc. Vissa är så gott som standard men det finns också +90 hk sv'n.
En +90hk sv e nog inte varken så värst billig eller underhållsfri.... :rolleyes:

Jo det vore (i teorin i alla fall) en "billig" tävlingsklass om man kunde rejsa med en hyfsat standard sv. Jag tror också att en hoj på ~70hk är ett bättre alternativ till att börja åka bana med än en +120-130hk hoj. Sist å slutligen så kan man göra ganska mycket med lite hästar.
 
Last edited:
Familjens sv650 bänkad till 73hk mellan 9 o 10000 o 60 Nm v 7300. V 10000 ger den fortfarande över 50 Nm. M Renegad dubbla dämpare fast ombyggt orginalrör. Ser sämre ut v låga varv än Akra helsystem av allt att döma. Enl Schneider kan en orginal sv650 lämna runt 67/9200 o 59Nm/7200 o en dip v 5500, t.ex.

Om den går bättre m tps urkopplad tror jag den skulle lika bra på full gas men bättre på delgas m tps kvar o tändningen höjd lite. Utan tps är i princip dumt eftersom optimal förtändning varierar mkt m gaspådraget.
/u
 
Last edited:
Oki.
Angående Ignition retarder då? "nedslöningen" på tvåan och treans växel?
Är det lönt att ge sig på att koppla ur det?

Frågan är om man skall vara nöjd med resultatet, vad anser du, Ulf?

//Anders.
 
Ingen bra här på jobbet, men jag kan lova att det är snyggt.

//Anders.

Bifogar den bästa jag har här:
 

Bifogat

  • pict0216.jpg
    pict0216.jpg
    47.4 KB · Visningar: 135
UnderDOG skrev:
Oki.
Angående Ignition retarder då? "nedslöningen" på tvåan och treans växel?
Är det lönt att ge sig på att koppla ur det?

Frågan är om man skall vara nöjd med resultatet, vad anser du, Ulf?

//Anders.
1) Nedslöad på 1an o 2an ? Gör ju ingen glad iofs (om sv:n har en sån; vet inte)
2) tycker du ska vara nöjd. Mer effekt kräver säkert ingrepp i motorn.
/u
 
Vad jag vet så gör det inte det.
Maila Akra och fråga om de har några planer på det.
Är du duktig så kanske du kan snida till ett mellanrör själv :-)

//Anders.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top