SV650s -04 vs. ER6n -06 vs. Suzuki GSR600 -06

Benke skrev:
Man tackar för alla svar!

2fast4hjo: Hur är det då med tjejförs.? Den kan väl knappast stå på min sambo och sedan jag (som inte är tjej) köra den? Där finns väl inget sånt som med vissa åldersförs. att om inte föraren uppfyller kraven för försäkringen, så blir självrisken dubbel eller nåt? Med tjejförsäkring gäller väl inte den alls om en kille kör?

Det stämmer. Min kille får inte under nga omständigheter köra min hoj då den är tjejförsäkrad för att försäkringen ska gälla. Däremot kan jag köra hans GSX R om jag vill då sambos/makar får köra varandras hojar hos Länsförsäkringar.

Tycker nog det är lite :kocko att han skulle få betala 11000 då han har haft körkort i 15 år!!! mot 4500 på mig(övningskör).

Last edited:
Pastakungen skrev:
Sv:n är lätt och smidig. V2:an gör att man inte behöver tokvarva motorn. Den är rätt billig att äga. Jag får ligga i om den ska dra mer än 0.5 l/mil. Jag har dock inte testat de två andra hojjarna...
0,5... hehe kör du som en kärring? :hihi :tungan jag ligger typ alltid på 0.78 .... men man har ju altid kul me...

klart du ska ha en SV :yoparty
tycker själv att 03an e snyggast men ...
gillar däremot gsr600an ser ju ascool ut har inte sett några siffror på den än.
bör väl ligga kring 95hk som fazer 600an.
välj sv1000s om du har råd me försäkringen. den är lite högre i sitthöjd & mer anpassad för längre förare, sv1000s är roligare i längden omän 650in duger gott.

Kan bara uttala mig om SV:n.
Är själv 191cm lång/kort och jag hade inga problem med körställningen på den, satt rätt bra tom har jag för mig. :tummenupp
Det var dock nog bland det slöaste och svampigaste jag har kört... :va
Twin passar inte min körstil men smaken är ju som baken... :)

vindskydd= sv,n
utan skydd= nya gsr,n= toksnygg juhe! :)

UTAN TVEKAN SV650. Komplettera sedan med en en upprensning av baken och en fin liten kolfiberbössa.

Provkörde ER6n förra veckan, helt klart en kul hoj för små pengar. Kawa har tydligen jobbat med att göra hojen så låg som möjligt för att många efterfrågar det, dock så finns det en högre sadel att köpa till längre personer.

Jag gillar SVn, den är klart underskattad, men tycker den har lite för lite attityd i det här gänget...slår därför ett slag för Yamaha FZ6....apsnygg, riktigt busiga linjer och väghållning och motor som gör att du åker åttor kring en 70hk-parallelltwin som ER6...GSRn ser lovande ut dock. Sen finns ju Honda Hornet också förstås.

Bild på min gamla FZ6 -04 med Devil Magnum kolfiberpipor som sjöng ljuvligt :banana ....saknar den lite grann faktiskt

Bifogat

• FZ6 2004.JPG
    FZ6 2004.JPG
    124.7 KB · Visningar: 73
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...