Sv650 Vs Ss800??

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Inte nu :-(
Tjena

Vilken e bäst?

För/nackdelar med dom båda.

Alltså Suzuki SV650 mot Ducati SS800/SS750

EDit: HUr är det med fjädringskomponenterna i dessa, jag har för mig att det sitter bättre grejer på SS800..

Last edited:
SV650: lättare, mindre underhåll,snyggare.
SS800/750: Det är ju en Ducati..
Det var fördelarna.
Nackdelarna:
SV650: Det är ingen Ducati
SS800/750: Tyngre, mer underhåll, fulare.

//A.

UnderDOG skrev:
SV650: lättare, mindre underhåll,snyggare.
SS800/750: Det är ju en Ducati..
Det var fördelarna.
Nackdelarna:
SV650: Det är ingen Ducati
SS800/750: Tyngre, mer underhåll, fulare.

//A.

Smaken är som :arsele

Fördelar:
SV650-Lätt (eftersom dom inte räknar olja och batteri), lättkörd och ok underhållskostnader.
SS800-Ljudet :kär , väghållning :bow , bra andrahandsvärde :D och det är en Ducati! :tummenupp
Nackdelar:
SV650-Dåligt bottendrag, trist utseende(lika mycket karaktär som en Volvo 740kombi :lol ), dåligt andrahandsvärde (eftersom det är en japan :tummenner )
SS800-Du kommer inte att vilja sälja den även om du någon gång måste. När du köper en Ducce säljer du din Mc-själ till djävulen :rock

Ducatiracer skrev:
Smaken är som

Fördelar:
SV650-Lätt (eftersom dom inte räknar olja och batteri), lättkörd och ok underhållskostnader.
SS800-Ljudet , väghållning , bra andrahandsvärde och det är en Ducati!
Nackdelar:
SV650-Dåligt bottendrag, trist utseende(lika mycket karaktär som en Volvo 740kombi ), dåligt andrahandsvärde (eftersom det är en japan :tummenner )
SS800-Du kommer inte att vilja sälja den även om du någon gång måste. När du köper en Ducce säljer du din Mc-själ till djävulen

Fördelar:
SV650-Fortfarande lätt (även med olja och batteri), Ljudet (med akrablås..), lättkörd och ok underhållskostnader.
SS800-Ljudet :kär , väghållning :bow , bra andrahandsvärde :D och det är en Ducati! :tummenupp
Nackdelar:
SV650- Min kurva http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=10226&highlight=sv650+b%E4nkad Visar ca. 0.5 Nm lägre vrid än en Ducce 750SS, men då vid 1000 RPM högre varv, 7000 istället för 6000.. Kallar du den skillnaden för dåligt bottendrag så BMG.trist utseende(lika mycket karaktär som en Volvo 740kombi :lol ) Håller med dig vad det gäller SVn från 03 och frammåt, dåligt andrahandsvärde (eftersom det är en japan :tummenner ) återigen osanning.
SS800-Du kommer inte att vilja sälja den även om du någon gång måste. När du köper en Ducce säljer du din Mc-själ till djävulen :rock Den som lever får se.

//Anders.

Har redan provat SS800, And I like it A LOT :kär

Får väl ta å hitta någon som har en SV650 för provkörning, någon som vet någon i gbg området....

ski_extreme skrev:
Har redan provat SS800, And I like it A LOT :kär

Får väl ta å hitta någon som har en SV650 för provkörning, någon som vet någon i gbg området....
Har bara kört en SV en gång och det var en mycket trevlig hoj. Tyvärr var det lite svårt att få en korrekt uppfattning om den för jag klev av min 996:a efter en dag på Gälleråsen och satte mig på en SV, så det var ett ganska stort hopp mellan hojtyperna :tungan
Sambon har ett Monster 800:a och den motorn är helt underbar!! Klar gott vrid och bra ljud i den. Säkerligen är SV:n bättre på mycket, men man behöver ju inte vara smart för att ha ett körkort :3freak
Köp Duccen :tummenupp

Jag har ett scannat test mellan TRX850, Ducce Supersport 900 och Sv650. PM.a en epost-adress så får du testet.

Tips: SV'n vann testet. Duccen var en londonbuss. TRX'ens bromsar var i klass med atlantågare.

(Ja ja ja ja! Det är inte SAMMA ducce, jag vet. )

ski_extreme skrev:
Tjena

Vilken e bäst?

För/nackdelar med dom båda.

Alltså Suzuki SV650 mot Ducati SS800/SS750

EDit: HUr är det med fjädringskomponenterna i dessa, jag har för mig att det sitter bättre grejer på SS800..

Om jag vet någon i Göteborgsområdet som har en SV?...
Låt mig tänka...
Hur länge har du haft körkort osv?..
Lägger du hojen så blire dyrt vettu :-)
Men visst kan vi ordna en provkörning av den snyggaste SVn i Göteborg...
*sticka ut hakan*

UnderDOG skrev:
Om jag vet någon i Göteborgsområdet som har en SV?...
Låt mig tänka...
Hur länge har du haft körkort osv?..
Lägger du hojen så blire dyrt vettu :-)
Men visst kan vi ordna en provkörning av den snyggaste SVn i Göteborg...
*sticka ut hakan*

Jag menade om det fanns någon affär som har den nya...

Jag vill inte låna någon annans med tanke på vad som kan hända, men tack för erbjudandet.

Dessutom om jag ska ha en SV så blir det en -03 eller nyare.

ski_extreme skrev:
Jag menade om det fanns någon affär som har den nya...

Jag vill inte låna någon annans med tanke på vad som kan hända, men tack för erbjudandet.

Dessutom om jag ska ha en SV så blir det en -03 eller nyare.

Varför ska du ha en 03? Den har tristare motorkaraktär och är dessutom kantig och ful, enligt mig.
Nu säger jag ju inte detta för att jag vill sälja min hoj, utan för att jag tycker det, till skillnad från många andra :-)
Superbike i Göteborg kan fixa en provkörning av en SV650S åt dig.
Hälsa från Anders med den svarta SVn med chackrutor :-)
Se på bilden var Superbike ligger.
E.A. Rosengrensgatan 13.

//Anders.

Bifogat

• se_MapImageLocator.jpg
    se_MapImageLocator.jpg
    137.9 KB · Visningar: 41
Pejo skrev:
Jag har ett scannat test mellan TRX850, Ducce Supersport 900 och Sv650. PM.a en epost-adress så får du testet.

Tips: SV'n vann testet. Duccen var en londonbuss. TRX'ens bromsar var i klass med atlantågare.

(Ja ja ja ja! Det är inte SAMMA ducce, jag vet. )

Det var ju den gammla modellen av SS, det är ju en JÄTTE skillnad på dom nya... (ja jag såg att du skrev, men jag trodde du mena att det va en 900...)

t-rex skrev:
En manlig twin bör ju iofs ha minst 849 kubik... :D

Hmpf

Skulle köpa en SS1000 alt en SV1000 alt TLR1000 om det inte vore för försäkringspremien.

Allra helst en 99X ducati men försäkringsbolagen håller inte med.. :gråta

ski_extreme skrev:
Hmpf

Skulle köpa en SS1000 alt en SV1000 alt TLR1000 om det inte vore för försäkringspremien.

Allra helst en 99X ducati men försäkringsbolagen håller inte med.. :gråta

Beror på hur gammal den får vara! Men det är nog mest 748:or mellan 95-98 som är snorbilliga i försäkring! Gissar att en 996 / 999 kostar duktigt att försäkra i Gtb :huvet

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8