SV650 startar inte

SV_rider

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Sv650 -99
Har problem med min sv650 -99. Den vägrar att starta efter att ha stått stilla i garaget 2 veckor. Jag har bytt tändstift, rengjort förgasare, kollat att jag har gnista och kollat att pumpen matar fram bensin. Men den vägrar fortfarande starta. Om jag använder startgas så startar den, men dör såfort man slutar spreja. Nån som har nåt tips. Börjar få slut på ideer.
Mvh

Startar den på startgas men inte annars så är felet bränslerelaterat. Fungerar flödet fram till bränslepumpen så ligger felet efter den (förgasarna) eller i bränslet.

Startar den på startgas men inte annars så är felet bränslerelaterat. Fungerar flödet fram till bränslepumpen så ligger felet efter den (förgasarna) eller i bränslet.

Bränslet är nybytt och förgasarna är ordentligt genomgångna. Har även kollat slangen mellan förgasare och pump och det finns soppa i flottörkopparna. Så bränslet kommer iaf fram till förgasarna. Kan de va nåt i förgasarna som hänger sig kanske?

Nu startar den inte på startgas heller. Stiften är blöta så soppa får den garanterat och gnistan ser fin ut. Nån som har ett tips?

soppa, soppa, soppa är det som fattas av någon anledning.

Har du ett helt friskt batteri.
Ibland tål den inte att det är det minsta dåligt, även om startmotorn går runt.

/Dan

Hmmm,gnista men stiften blir blöta?

Hur står det till med flottörnålarna,stänger dom eller läcker det förbi?
Flottörnivå?

Något tändförsök eller totalt noll?

Skulle gissa att han blir dränkt,inte avsaknad av soppa.

Ett blött stift har svårt att tända,ett riktigt blött stift kan nästan vara kass.

Henrik

Hmmm,gnista men stiften blir blöta?

Hur står det till med flottörnålarna,stänger dom eller läcker det förbi?
Flottörnivå?

Något tändförsök eller totalt noll?

Skulle gissa att han blir dränkt,inte avsaknad av soppa.

Ett blött stift har svårt att tända,ett riktigt blött stift kan nästan vara kass.

Henrik

Om jag använder startgas så tänder den till men dör direkt. Utan startgas är det stendött. Jag tyckte nålarna såg fina ut, men jag är ju ingen expert...vet inte riktigt vad du menar med flottörnivå dock...

Om jag använder startgas så tänder den till men dör direkt. Utan startgas är det stendött. Jag tyckte nålarna såg fina ut, men jag är ju ingen expert...vet inte riktigt vad du menar med flottörnivå dock...

Höjden som bränslet tillåts stiga innan flottörventilerna stänger(om dom stänger),för hög nivå så blir soppablandningen fet,för låg mager.
Om dom inte stänger helt så flödar han och lär bli rätt sur.

Om du under startförsöket sprutar startgas,går han då?
Bara för att utesluta tändfel helt och hållet.

Henrik

Höjden som bränslet tillåts stiga innan flottörventilerna stänger(om dom stänger),för hög nivå så blir soppablandningen fet,för låg mager.
Om dom inte stänger helt så flödar han och lär bli rätt sur.

Om du under startförsöket sprutar startgas,går han då?
Bara för att utesluta tändfel helt och hållet.

Henrik

För några dagar sen gick den igång med startgas, men dog nästan direkt. Nu tänder den bara till å sen e de stendött.

För några dagar sen gick den igång med startgas, men dog nästan direkt. Nu tänder den bara till å sen e de stendött.

Detta på sprutande startgas eller dushar du och startar sen?

Om han inte går när du sprutar gas och stiften blir blöta skulle jag vilja säga att det rinner in en skvätt soppa för mycket,kolla att flottörventilerna stänger.

Du hade bytt stift som jag fattade det,eller?

Eller om det bara främre stiftet som blir blött(skulle förvisso gå på en då men illa)kan du testa att rycka ur kablaget till varvräknaren,tror den får signal från främre spolen på din och är det kortis där så tänder inte den cylindern(eller missar grovt)

Henrik

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...