Sv650 som är sänkt vill bli hög igen men hur?

chabby

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Hoj
Suzuki sv650 -04
Hallå jag har just köpt mig en sv 650 som är sänkt som jag vill höjja upp igen! Men vilket stag är det man ska ta bort? Väntar På Snabba och trevliga svar!

Jag tippar på att dom har bytt ut dom sk "hundbenen" (nr 13 på bild).

Jag har höjt min Bandit genom att byta ut dessa till ett par som är KORTARE.
Så om hojen har varit sänkt så har nog dessa bytts ut mot längre än original. Fråga nån här på forumet som har likadan hoj som du så kan du säkert få fram vad måtten ska vara på original. Sen går du till nån mekanisk verkstad så kan du kanske få hjälp att tillverka nya.

Tråkigt att du inte fick med original när du köpte den.

Lycka till :tummenupp

Bifogat

• SU0271_084.gif
    SU0271_084.gif
    21.4 KB · Visningar: 110
Okey Säljare sa att det bara var att ta bort någe stag så skulle den bli hög igen? Men Är det nån som kan mäta på detta hundben Jag har en -04 med kåpor s heter dom va!

Jo, det är ju iofs helt rätt sagt av säljaren att man bara ska ta bort stagen men då måste man ju ha några andra att stoppa dit... :gnissla

men men, det är inga problem att fixa nya i rätt dimension, antingen genom att köpa original eller tillverka egna. Om du tillverkar egna så tänk på att välja ett material som håller och inte rostar.

Edit: Ja, har du en med kåpor så heter den S. Den nakna utan kåpor heter N.

okey men det e så man sänker dom här genom att byta ddet såkallade hundbenet nån som vet till 100%

Okey jo jag tycker med det men det fick jag inte hon som hade denna innan köpte den ny och då gjorde dom iordning den till henne så hon kanske inte fick tillbaka dom.. aja med hundbena kan väll inte kosta allt för mkt? någe ställe som man kan köpa på?

Hur mednar du med styrkronan.. att dom lossat och hissat ner den lite där med?? //Peter

Är det nån som kan mäta på sina hundben så jag vet längden på orginal benen! Hojjen gäller en sv650 -04

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8