Sv650 bränner säkringar

clayman

Banheiro MC
Gick med
17 May 2004
Hoj
MT-09
Jag har fått ett jäkla tråkigt fenomen på min sv från -99. "Ignition"-säkringen går i tid och otid. Två dagar innan det hände första gången hade jag tvättat hojen. Det går inte att se något mönster i det hela, ibland går den när man står på tomgång, ibland är hojen kall, ibland varm, åker fort, åker sakta o.s.v.
det är inga problem att starta hojen och den går klockrent innan den bara tvärdör. Nån som har nåt tips vad det kan vara eller har någon varit med om samma grej, jag är mycket tacksam för hjälp för det är en j#vla dålig årstid att ha en hoj som inte funkar.

Låter som den kortsluter sig ibland. Glapp i nån kabel gissar jag på, eller avskavt kabelhölje kanske. Du borde går igenom kablarna först, det är mitt tips.

-PLM- skrev:
Låter som den kortsluter sig ibland. Glapp i nån kabel gissar jag på, eller avskavt kabelhölje kanske. Du borde går igenom kablarna först, det är mitt tips.
Kablarna är kollade, och det är då inget som syns på kablarna.

Har du ryckt och juckat på alla sladdar och alla prylar som har nån sladd in i sig medans den står och går på tomgång? Skulle den plötsligt då så har du hittat det. Problemet är väl att en säkring har en viss tröghet i sig.

Blir säkringen varm? I så fall är det ett tecken på att det går mycket ström igenom och att den kanske ligger på gränsen hela tiden. du kan ju koppla en amperemeter i serie med säkringen för att se vad den drar när den fungerar. Jämför med en likadan hoj om du har möjlighet.
Dra och jucka lite med amperemätaren i och se om det händer något. Det skall det inte göra.

Lycka till

clayman skrev:
Kablarna är kollade, och det är då inget som syns på kablarna.

om du vill så kan du få kopplingschemat till den för att lättre hitta felet?
Om du vill det så skriv ett mess med din mail.....

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...