Sv650 -99

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Hej.

Ska kolla på en SV650 imorn. Vad ska jag kolla på? Har faktiskt aldrig kollat på en MC förut så alla tips är välkomna :rodnar Och vad fan säger man om man nu hittar nåt knasigt? Hur mycket ska man gå ner i pris? Usch...:va

Men finns det något speciellt jag ska hålla utkik efter på den årsmodellen?

Tackar!

Hej!
Kolla utstickande delar och ram...de brukar vara skrapade/skadade om cykeln varit i backen. Kolla status: tvättad, putsad, fin kan betyda att ägaren har brytt sig men den kan ju oxå vara till snyggad enbart för försäljningen skull. Ta gärna med en polare som har köpt hoj tidigare. Vad gäller priser, kolla på nätet.

Hoppas detta hjälper något.

Vad begär han. Om man kollar på nätet så begär många riktiga överpriser. Inte kollat listpris nu den senaste tiden men borde ligga på ca 32-33 tusen. Skulle inte betala mer än 35 iaf. Har samma modell men 01 o är mer än nöjd :tummenupp

Hej.

Ska kolla på en SV650 imorn. Vad ska jag kolla på? Har faktiskt aldrig kollat på en MC förut så alla tips är välkomna :rodnar Och vad fan säger man om man nu hittar nåt knasigt? Hur mycket ska man gå ner i pris? Usch...:va

Tackar!

Kolla kamsträckarna, dom kan rassla lite och det är normalt men dom ska inte låta mkt! Sen kan du fråga om han har bytt fjädrar fram, original är dom svampiga men det löses med att montera öhlinare.

Sen är det bara att kolla som på andra hojar, s-bok alt. kvitton osv. Lita inte på allt vad han säger! Det han inte kan styrka (genom t.ex. kvitton) måste du ta med en nypa salt.

Annars så är det ett bra val! Jag har haft min i snart ett år och är väldigt nöjd! Jag åkte själv en zx6r förut men lessnade ganska så snabbt..

Vad begär han. Om man kollar på nätet så begär många riktiga överpriser. Inte kollat listpris nu den senaste tiden men borde ligga på ca 32-33 tusen. Skulle inte betala mer än 35 iaf. Har samma modell men 01 o är mer än nöjd :tummenupp

Kollade upp priser för handlare och dom ligger så här

99 - 33´
00 - 35´
01 - 38´
02 - 41´

Privat borde dom vara några lappar billigare fast detta beror även på om dom har nån utrustning! Har knarren t.ex. helsystem så går ju priset självklart upp

Last edited:
Hej.

Tackar!

sparka på däcken och ryck lite på gasen:)

Tack för tipsen! Hur mycket kan man dra av om däcken är helt utslitna? Priset för de nya däcken eller kanske bara 50%? Eller hur brukar ni göra?

Puss!

Hej.

Tackar!

Kanonhoj tycker jag att SV´n är då du får en rolig, lättkörd, hyfsat billig hoj som ändå hänger med bra när det svänger. Som en tidigare skriver så bör man byta framfjädrarna om det inte redan är gjort (ca 1000 kr). Detta är ett enkelt ingrepp som lyfter hojen många steg. Utöver det så gör det mycket att byta luft/buller.
Tänk på att OM det redan sitter på annan ljuddämpare att du skall kolla så att dom inte sågat sönder orginalsystemet. Det är nämligen så att den bakre böjen sitter ihop med ljuddämparen på ett krångligt sätt och då har en del mindre seriösa sonika sågat av orginalet.

Lycka till med en av marknadens mest underskattade hojar!

Tänk på att OM det redan sitter på annan ljuddämpare att du skall kolla så att dom inte sågat sönder orginalsystemet. Det är nämligen så att den bakre böjen sitter ihop med ljuddämparen på ett krångligt sätt och då har en del mindre seriösa sonika sågat av orginalet.

Den sitter inte ihop med ljuddämparen på ett krångligt sätt, den är
bara fastsvetsad :)

Enda sättet att montera slipon är att såga sönder originalsystemet,
därefter finns olika lösningar för att enkelt kunna montera tillbaka original.
Där tar en del genvägar och då kan vara mycket bökigt att montera original.

Tack för tipsen! Hur mycket kan man dra av om däcken är helt utslitna? Priset för de nya däcken eller kanske bara 50%? Eller hur brukar ni göra?

Puss!

Det beror på hur pass bra pris du får på hojen, är det "normalpris" så skulle jag pruta ner vad dom nya kostar (såvida däcken är väldigt slitna)

Kanonhoj tycker jag att SV´n är då du får en rolig, lättkörd, hyfsat billig hoj som ändå hänger med bra när det svänger. Som en tidigare skriver så bör man byta framfjädrarna om det inte redan är gjort (ca 1000 kr). Detta är ett enkelt ingrepp som lyfter hojen många steg. Utöver det så gör det mycket att byta luft/buller.

Avgassystemet på Sv´n är inte delbart så ska man sätta på ett slipon så måste man kapa. Alternativet är att göra det "riktigt" och köpa ett helsystem :tungan

Är man snål så är det halva priset i USA ..

Last edited:
Det beror på hur pass bra pris du får på hojen, är det "normalpris" så skulle jag pruta ner vad dom nya kostar (såvida däcken är väldigt slitna)

Avgassystemet på Sv´n är inte delbart så ska man sätta på ett slipon så måste man kapa. Alternativet är att göra det "riktigt" och köpa ett helsystem :tungan

Är man snål så är det halva priset i USA ..

Det finns mellanting mellan helsystem och slip on (BOS mm) där en krök ingår (främre) och kapning då inte behövs. Jag vet när jag letade system till min så fanns det en hel del system på marknaden som krävde kapning men BOS hade då en variant där det då inte behövdes.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back