SV vs TRX?!

Jag fick nya premien förra vecka, helförsäkring helår kostar 3.200,-

Bor ju i det mycket kriminella Borlänge men som tjej med "rätt" ålder blir det ändå bli relativt låg premie. När jag kollade på SV´n var den dyrare pga att den var nyare.

Röd/svarta är snyggast :kär
 
UnderDOG skrev:
Hmm, om man skulle bli återfalls-Yamaha-ägare tro...
D är ju fräscha de där, hur är försäkringen i förhållande till en SV?

//A.

2900:- Hel/Hel hos Bilsport och MC betalar jag för min TRX.

Har kör en SV ytterst lite bara men den kändes iaf rejält mycket klenare i motorstyrka jämfört med TRX'en.
 
Märkligt, för min har 71 häst på bakhjulet. TRXen skall ligga på 79-80 i motorn.
Det måste vara vridet som gör det.

//A.
 
UnderDOG skrev:
Märkligt, för min har 71 häst på bakhjulet. TRXen skall ligga på 79-80 i motorn.
Det måste vara vridet som gör det.

//A.

Har 80 hästar på bakhjulet och 84 i vrid med slipon, KN filter, dynojetkit och lätt modifierad luftburk. SV'n som jag testade tror jag var helt orginal så det blir ju lite skillnad då.
 

Bifogat

  • TRX850 dynojet.jpg
    TRX850 dynojet.jpg
    92 KB · Visningar: 90
UnderDOG skrev:
SVn ÄR ju en kulthoj :-)
Aldrig förr har så många haft så kul så billigt.
Om man inte räknar billigt fultjack från Litauen, men nu snackar vi hoj.

//A.

:hihi :tummenupp


Accelerationen borde va hyfsat lika i SV å TRX. Dom några hästarna som SV'n har mindre kompenseras av den 6-växlade lådan, jämfört med TRX'ens 5-växlade.
 
Klämmer på med en liten nackdel som jag märkte i helgen nu när jag åkte en 40-milatur

Den känns väldigt hård att sitta på efter sisådär 20-mil

Sadeln är inte direkt nån välpuffad kudde men det känner man ju bara man tittar på den. (funderar på vadera upp den lite t.o.m.)

Skjutsa gick iaf utmärkt hela turen och då i tempo runt 150-180 i stort sett så ofta det gick ;) Vägarna upp mot Örebro - Karlskoga och sen ner igen är helt underbara vägar som måste testas ;)

Men jag rekommenderar fortfarande hojen på alla de sätt för det är en helt underbar hoj

/oXydex
 
Blev ägare till en svart 96:a i fredags, Öhlinskittad fram och bak och Akrapovic 2-1 system. Underbar hoj sånär som frambromsen som måste kramas hårt för att hejda framfarten. Min fd CBR600-91 med orginalskivor och haövslitna bromsklotsar hade faktiskt bättre bett än TRX:en.
 
Mårdh skrev:
Blev ägare till en svart 96:a i fredags, Öhlinskittad fram och bak och Akrapovic 2-1 system. Underbar hoj sånär som frambromsen som måste kramas hårt för att hejda framfarten. Min fd CBR600-91 med orginalskivor och haövslitna bromsklotsar hade faktiskt bättre bett än TRX:en.

Hmm då ska du testa min för den får jag iaf stopp på utan några bekymmer ;)

OriginalOK men stålomspunnet

/oXydex

Grattis till hojen :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top