SV-Tråden!

Fudpucker skrev:
Nu har jag äntligen fixat bakdelen på hojen som jag sa jag skulle göra i början på den här tråden. Här har ni resultatet!

Snyggt !!!! :yoparty
Det gick bra att få dit undertrayen, eller var det en massa fix för att få den att passa?
Lyckades du montera den utan gliporna vid bakljuset?

Jag måste nog också ta och montera bort handtaget på bönpallen, det ser ju mycket bättre ut utan.

//Berka
 
Fudpucker skrev:
Nu har jag äntligen fixat bakdelen på hojen som jag sa jag skulle göra i början på den här tråden. Här har ni resultatet!


Yay! :fyllisar Blev ju riktigt bra! Kort beskrivning vad du gjort och vad det kostade tack :)


Fick de saknade delarna till mitt GPR system idag, fan de har tagigt dem två månader att få tummen ur :arsele men när jag fick höra ljudet ifrån twinnen så glömde jag att jag var förbannad igen hehe
 
Jimmy-boy skrev:
Hur har du gjort? kapat orginal skärmen? har du bilder på arbetet?

Har bara några bilder från själva demonteringen. Tanken var att ta kort under hela arbetet men jag glömde tyvärr kameran!
Jag tog bort hela originalskärmen och byggde en ny batterilåda på jobbet. Sedan satte jag dit lådan och skruvade nederdelen av undertrayen i den och fäste överdelen i befintliga fästen där originalskärmen satt.
 
Berka skrev:
Snyggt !!!! :yoparty
Det gick bra att få dit undertrayen, eller var det en massa fix för att få den att passa?
Lyckades du montera den utan gliporna vid bakljuset?

Jag måste nog också ta och montera bort handtaget på bönpallen, det ser ju mycket bättre ut utan.

//Berka

Gliporna vid bakljuset verkar man få leva med när man köper en undertray. I alla fall från Powerbronze. Lyckades minska gliporna med hjälp av svarta strippor som håller upp hela paketet.
 
SVS skrev:
Yay! :fyllisar Blev ju riktigt bra! Kort beskrivning vad du gjort och vad det kostade tack :)


Fick de saknade delarna till mitt GPR system idag, fan de har tagigt dem två månader att få tummen ur :arsele men när jag fick höra ljudet ifrån twinnen så glömde jag att jag var förbannad igen hehe

Undertrayen kostade runt 500:- och miniblinkers 245:- per par. Hur jag gjorde står i en tidigare post.
 
Slak kedja

Är det nån som kan ge svar på varför min kedja slaknar till efter typ 100 mils körning?
Är det nåt jag kan ändra i min körning? eller blir det så p.g.a V-twinens drag i motorn?
Tacksam för svar.
 
Dangerous Dave skrev:
Är det nån som kan ge svar på varför min kedja slaknar till efter typ 100 mils körning?
Är det nåt jag kan ändra i min körning? eller blir det så p.g.a V-twinens drag i motorn?
Tacksam för svar.

Tycker det låter som om kedjan är slut...köp ny!
Hade samma problem med min gamla XJ600 under en Norge semester.
 
Simppi skrev:
Tycker det låter som om kedjan är slut...köp ny!
Hade samma problem med min gamla XJ600 under en Norge semester.
Drivpaketet är 100 mil gammalt...
Den gamla kedjan var katastrof, nu har det blivit bättre, men den har gått ner kanske 3 cm. Spelet nu är kanske 4-5, är det normalt?
Hade i och för sig en 90 kilos passagerare för nån dag sen (väger själv 88)
Kan den har blivit sträckt p.g.a det?
När det nya drivpaketet sattes på var spelet typ 1-2 cm.
Min första säsong på hoj med så jag är inte så teknisk på maskinen.
 
Dangerous Dave skrev:
Drivpaketet är 100 mil gammalt...
Den gamla kedjan var katastrof, nu har det blivit bättre, men den har gått ner kanske 3 cm. Spelet nu är kanske 4-5, är det normalt?
Hade i och för sig en 90 kilos passagerare för nån dag sen (väger själv 88)
Kan den har blivit sträckt p.g.a det?
När det nya drivpaketet sattes på var spelet typ 1-2 cm.
Min första säsong på hoj med så jag är inte så teknisk på maskinen.


Låter som om du borde smörja kedjan oftare, eller skaffa en bättre kedjespray (köp inte statoils spray).
//Hinken
 
Hinken skrev:
Låter som om du borde smörja kedjan oftare, eller skaffa en bättre kedjespray (köp inte statoils spray).
//Hinken
Ok, ja det slarvas ju lite med det dessutom körde jag med passarerare i ösregn och då var inte kedjam smord på 2 tanker...
Andvänder Repsol kedjeolja så det är inget amatör smörj direkt.
Tack för era svar. :tummenupp
 
Nya problem

Japp, nu är det nya problem :), men nu är det inte så tråkiga problem längre.

Efter att jag fått lite priser av Anders Törnberg :bow känns det rätt OK.
Dessutom har jag tagit kontakt med MC-mekanikerutbildningen här i stan och de kan fixa min hoj om jag bara köper delarna som behövs. :tummenupp

Nu sitter jag istället och funderar på vilken färg jag ska ha på kåpglaset.
(riktigt viktigt problem, jag vet *ler*)
Jag tänkte köpa ett airflow från s-racing, men ska jag ha ett blå-tonat eller ett (som jag tror mest på) mörktonat?
Om det blir ett mörkt lutar det väl åt ett lampskydd i samma färg..

Ge mig lite smakråd, vettja.

//Gerry
 
Gerry skrev:
Jag tänkte köpa ett airflow från s-racing, men ska jag ha ett blå-tonat eller ett (som jag tror mest på) mörktonat?
Om det blir ett mörkt lutar det väl åt ett lampskydd i samma färg..

Ge mig lite smakråd, vettja.

Helt klart ett mörktonat... se bild :yoparty
Nu är det visserligen en "gammal" SV och glaset är inte Airflow utan PUIG, men hojen är BLÅ och principen är densamma :D

/M
viewphoto.php
 
MasseK skrev:
Helt klart ett mörktonat... se bild :yoparty
Nu är det visserligen en "gammal" SV och glaset är inte Airflow utan PUIG, men hojen är BLÅ och principen är densamma :D


Vart har du köpt kåpglaset?
Hur är passformen mot kåporna?
Pris?
Skulle passa som "fisken i handsken" på min röda.
//Hinken
 
färgval

letar efter en sv, gärna -02 eftersom dom har justerbar gaffel,
vill gärna ha en blå, men hittar bara -01or som blåa,
fanns inte -02an som blå?
blir snart galen av allt letande. :huvet
och ja blå är den snabbaste färgen.
 
-dB_mike skrev:
letar efter en sv, gärna -02 eftersom dom har justerbar gaffel,
vill gärna ha en blå, men hittar bara -01or som blåa,
fanns inte -02an som blå?
blir snart galen av allt letande. :huvet
och ja blå är den snabbaste färgen.

Den finns i blått... och även i silver (nytt för -02) den är också läcker...
 
Back
Top