SV-Tråden!

Törnberg skrev:
Man sitter lite annorlunda, känns som om man sitter lite lägre.
Mer i hojen liksom.
Körde 110 mil på en dag på den och det funkade bra.
Jag tycker den känns lika lätthanterlig ja.
Den vägde in på 198 kg med 9 liter bränsle i på SBP.
(helt orginal)

VTRen blev jag inte omedelbart tvungen att köpa när jag hade SVn, dock märkte jag att det var en skön hoj. Det var en mycket större skillnad mellan FZRen och SVn.
Köpte mest VTRen för att jag ville ha en 1000-kubikstwin och att jag hade dödat SVn :(

//Anders.

Jag tycker nog att det var ganska stor skillnad på sv:n å vtr när jag provkörde din sv. Inte för att vtr:en är trög men sv:n var ju hur lätt som helst å svänga med :yoparty .

Kanske jag som är klen bara :va :)
 
Det tycker du, hmm, jag kanske väntade för länge efter att ha kört SVn med att åka annan hoj?
Uppe i fart är det ju inte vikten hos själva ram och motor som är det som gör att det blir trögare/lättare att svänga, utan vikten hos däck, hjul, kolvar och vevaxlar, alltså de roterande massorna som står för gyroverkan. De torde nog vara jämförbara för de båda hojarna.

//Anders.
 
MasseK skrev:
Jag köpte lite prylar från Tyskland, mest E-bay... plus lite egentillverkning.
Du kanske kan få lite idéer från bilderna på hur det kan se ut... :tummenupp

Hej igen!
Nu har jag kollat runt lite och jag hittade en snygg undertail till min hoj på bikedesign för 2 lappar.....men grejjen var ju att blinkersarna sittter i bromsljuset och därmed kommer blinka rött.....inte poppis på besiktningen kan tänka :confused: såg att du hade några snygga blinkers brevid nummerplåten på dina bilder....vart har du fått dem ifrån???
har du orginalstorlek på din nummerplåt?

Funderade på en annan sak oxå.....har en gul sv....vore det inte snyggare med en svart undertail än en gul?? är det någon som har nån bild/idé om detta?
 
lillajag skrev:
Hej igen!
blinkersarna sittter i bromsljuset och därmed kommer blinka rött.....inte poppis på besiktningen kan tänka :confused: såg att du hade några snygga blinkers brevid nummerplåten på dina bilder....vart har du fått dem ifrån???
har du orginalstorlek på din nummerplåt?

Hej,

Bilprovningen kommer garanterat ha synpunkter på blinkande baklyse... tror faktiskt att det måste vara ett visst min-avstånd mellan höger och vänster blinkers. Enklast att skicka ett e-mail till SBP.

Jag köpte mina blinkers på www.louis.de, här är en direktlänk till blinkersen.
Dessa är dock diodblinkers, vilket innebär att när du kopplar in dem så tror hojen att glödlamporna gått sönder och blinkar väldigt snabbt.
De flesta löser detta genom att koppla ett effektmotstånd parallelt över blinkersen... lite bökigt och kostar ett par hundra. Jag löste det med ett blinkersrelä från Biltema för 79 kr, klippte av rätt sladdar från orginalrelät och kopplade in det nya... blinkar lungt och sansat :tummenupp

Min reg-plåt är i orginalstorlek.

Kollade lite på undertailen på bikedesign... om du vill använda ett par "riktiga" blinkers så måste du modifiera konsolen som medföljer, eller göra en egen. Där finns heller ingen given lösning på skyltbelysning... du bör ha något om du vill slippa fjäska för besiktningsmannen :Bugar :whip

Lycka till!!

/M
 
MasseK skrev:
Hej,

Kollade lite på undertailen på bikedesign... om du vill använda ett par "riktiga" blinkers så måste du modifiera konsolen som medföljer, eller göra en egen. Där finns heller ingen given lösning på skyltbelysning...

/M


hmm där sa du nåt... skyltbelysning!!! Hur petiga är polisen och besiktningen är med det??
Om jag inte minns fel så är det lag på att man måste ha skyltbelysning och att skylten måste kunna läsas från 7 m avstånd både nattetid och dagtid...
 
MasseK skrev:
Kollade lite på undertailen på bikedesign... om du vill använda ett par "riktiga" blinkers så måste du modifiera konsolen som medföljer, eller göra en egen. Där finns heller ingen given lösning på skyltbelysning... du bör ha något om du vill slippa fjäska för besiktningsmannen :Bugar :whip

Lycka till!!

/M

men FAN :mad: .....finns det inget undertrail-"paket" man kan köpa där allting är med, riktiga (snygga) blinkers, skyltbelysning, skylthållare, batterilåda osv osv så man slipper allt krångel :confused: får väl söka vidare på nätet och se om jag hittar något bättre än bikedesign.... :huvet
 
Kan nån tänkas sälja ett originalavgas till en SV650S -03 eller är det dumt att ens sätta ut annons? Vill helst inte kapa i mitt men kanske bara är jag som är känslig? Tappar hojjen i värde med kapat originalavgas?
 
IvarS skrev:
Kan nån tänkas sälja ett originalavgas till en SV650S -03 eller är det dumt att ens sätta ut annons? Vill helst inte kapa i mitt men kanske bara är jag som är känslig? Tappar hojjen i värde med kapat originalavgas?

Inte hade du fått lika mycket av mig om du inte hadde ett komplett orginalsystem att skicka med oxå. Sen vägs det väl upp av det extra värdet av en slipon, om den går att besikta så.
 
Här i muminland så stiger nästan vädret på hojen om den har effektpipor...då slipper ju den som köper hojen att beställa :tummenupp
Annars följer det ju dessutom oftast med en mellanholk så du får på originalsysteme igen....och den skarven är det inte många som kommer att märka.
 
lillajag skrev:
men FAN :mad: .....finns det inget undertrail-"paket" man kan köpa där allting är med, riktiga (snygga) blinkers, skyltbelysning, skylthållare, batterilåda osv osv så man slipper allt krångel :confused: får väl söka vidare på nätet och se om jag hittar något bättre än bikedesign.... :huvet

Tyvärr är det nog så att det krävs lite handpåläggning.
Ju snyggare man vill ha det, desto mer får man klura ihop själv. :va
 
lillajag skrev:
men FAN :mad: .....finns det inget undertrail-"paket" man kan köpa där allting är med, riktiga (snygga) blinkers, skyltbelysning, skylthållare, batterilåda osv osv så man slipper allt krångel :confused: får väl söka vidare på nätet och se om jag hittar något bättre än bikedesign.... :huvet

Det finns OEM undertail till -03:an som är helt laglig där allting ingår, blinkersen är original men det är enkelt och inte särskilt dyrt att köpa nya. Undertailen kostar ca 700 tror jag.

Vet inte om det finns till din model dock :confused: Kolla med din närmaste Suzuki återförsäljare de brukar ha en Suzuki katalog med tillbehör.
 

Bifogat

  • Copper%20Fender.jpg
    Copper%20Fender.jpg
    61.5 KB · Visningar: 122
Hmm vart köper man den där? är ju ungefär sån jag letat efter :Bugar link?
 
Vi ska modda polarens hoj, men kan inte hitta sladdarna där TRE-moden ska kopplas in, det är en SV650S -01, vi har kikat under tanken men hittar inte de rätta färgerna, eller tittar vi efter fel färger?

Några tips?

Har hittat en kontakt som kan stämma kanske? men fel färger och dessutom fyra sladdar. En blå, en röd, en svart och en grön. Kan det vara något, men i sådant fall vilka ska motståndet mellan?
 
lillajag skrev:
men FAN :mad: .....finns det inget undertrail-"paket" man kan köpa där allting är med, riktiga (snygga) blinkers, skyltbelysning, skylthållare, batterilåda osv osv så man slipper allt krångel :confused: får väl söka vidare på nätet och se om jag hittar något bättre än bikedesign.... :huvet

Axesstrading har ett med hela paketet...tänk på att du måste göra vissa tillval om du vill ha intigrerade blinkers + skyltbelys. Batterilåda följer nog inte med.
Skickar med en bild på det.
http://www.axesstrading.se/Styling/Styling/styling.htm

banditmania.co.uk har ett undertray där du slipper kapa någonting.
http://www.banditmania.co.uk/Bodywork.htm
 

Bifogat

  • M650_sv_pdr_gdb_z.jpg
    M650_sv_pdr_gdb_z.jpg
    28 KB · Visningar: 81
Last edited:
Motor osv.

Är det någon som har en SV som har havererat? Motor, Växellåda?
Finns det några kända allvarliga fel? Hur mycket ska en SV låta igentligen? Tickande ljud och så ?

Hoppas någon har tid att svara :wiggle
 
Last edited:
Westman skrev:
Är det någon som har en SV som har havererat? Motor, Växellåda?
Finns det några kända allvarliga fel? Hur mycket ska en SV låta igentligen? Tickande ljud och så ?

Hoppas någon har tid att svara :wiggle

Ringde och frågade en suzukiverkstad vad de tyckte man skulle kolla på om man köpte en sv som gått kring 3000 mil.
Han sa att jag skulle kolla hur däcken var och om beläggen behövde bytas.
Det var visst inget som racklat som han märkt av, så jag tror inte det är nått speciellt.
Den kan ticka endel från kamkedjespännaren, men det är visst inget att vara orolig över.
 
spaceman skrev:
Vi ska modda polarens hoj, men kan inte hitta sladdarna där TRE-moden ska kopplas in, det är en SV650S -01, vi har kikat under tanken men hittar inte de rätta färgerna, eller tittar vi efter fel färger?

Några tips?

Har hittat en kontakt som kan stämma kanske? men fel färger och dessutom fyra sladdar. En blå, en röd, en svart och en grön. Kan det vara något, men i sådant fall vilka ska motståndet mellan?

Menar du ingition retard? Kolla www.sv650.org finns en flik som heter "FAQ's & How to's" de flesta moddar finns där med bilder o beskrivningar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top