SV-Tråden!

Fan vad trist för dig Underdog!
Det är bara att köpa nytt, -03 -04 är mitt tips.

Annars kan du köpa min CB750f2 :D
 
UnderDOG skrev:
Är MC-kompaniet parallellimportörer?

//A.

Ja. Köpte min hoj där. Kan rekommendera dem. Mkt bra service :tummenupp . Man får 10-15% rabatt på tillbehör och utrustning där också om har köpt hoj där. Jag tror att Actionsports har samma priser, vet inte så mycket mer om dem dock.
 
Svara

Hej

:squid


:va Kan ingen vänlig själ :Bugar SVARA på om varningslampan för hög temp (sitter i varvräknaren) lyser när man vrider nyckeln till on läget!!!!!!! Jag vill veta om den ska lysa då som t.ex tanklampan.... :va

Det måste ju alla som har en SV kunna svara på !!!!!!!!
 
Last edited:
Nej, den ska inte lysa


Westman skrev:
Hej

:squid


:va Kan ingen vänlig själ :Bugar SVARA på om varningslampan för hög temp (sitter i varvräknaren) lyser när man vrider nyckeln till on läget!!!!!!! Jag vill veta om den ska lysa då som t.ex tanklampan.... :va

Det måste ju alla som har en SV kunna svara på !!!!!!!!
 
Santiago skrev:
Ja. Köpte min hoj där. Kan rekommendera dem. Mkt bra service :tummenupp . Man får 10-15% rabatt på tillbehör och utrustning där också om har köpt hoj där. Jag tror att Actionsports har samma priser, vet inte så mycket mer om dem dock.


Actiosport ligger några tusen lappar över.

Köpte min Blade -97:a där... För många år sedan.
 
Är det någon utav er sv killar som har lite tipps ang inställningen på fjädringen på sv:n. Finns ju normalt inget att göra förutom förspänningen på bakdämparen. Fast man brukar ju alltid kunna fuska till det med lite distanser och laborera med oljemängder. Finns det någon tråd här på forumet som har tagit upp detta eller är det någon som vet om det finns någon sida på nätet som tar upp ämnet?
 
bebbe skrev:
Är det någon utav er sv killar som har lite tipps ang inställningen på fjädringen på sv:n. Finns ju normalt inget att göra förutom förspänningen på bakdämparen. Fast man brukar ju alltid kunna fuska till det med lite distanser och laborera med oljemängder. Finns det någon tråd här på forumet som har tagit upp detta eller är det någon som vet om det finns någon sida på nätet som tar upp ämnet?

Finns massa info på svrider.com
....och om framfjädring http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2081&highlight=ABC som en cool snubbe skrivit....;)
 
bebbe skrev:
Är det någon utav er sv killar som har lite tipps ang inställningen på fjädringen på sv:n. Finns ju normalt inget att göra förutom förspänningen på bakdämparen. Fast man brukar ju alltid kunna fuska till det med lite distanser och laborera med oljemängder. Finns det någon tråd här på forumet som har tagit upp detta eller är det någon som vet om det finns någon sida på nätet som tar upp ämnet?

www.svrider.com finns det hur mycket som helst om just dämpare & inställningar. väldigt många "over there" verkar byta till gsxr dämpare bak.
 
clark73 skrev:
www.svrider.com finns det hur mycket som helst om just dämpare & inställningar. väldigt många "over there" verkar byta till gsxr dämpare bak.

Nackdelen med det bytet är att den har för mjuk fjäder och borde va lite längre än sv's orginal dämpare, om jag inte minns fel.
 
UnderDOG skrev:
Lowside i söndags.
Eller rättare sagt, jag gjorde lowside, hojen gjorde nån trixig saltomortalgrej.
Vi studsade 55-60 meter hojen och jag.
Riktigt trasigt.
Förmodligen inlösen. Jag som gillade hojen riktigt skarpt :(

//Anders.


Beklagar sorgen... :angel
Synd att vi aldrig fick en chans att köra.. 2 Akra låter ju dubbelt så mycket som 1.

/M
 
Lokke skrev:
Nackdelen med det bytet är att den har för mjuk fjäder och borde va lite längre än sv's orginal dämpare, om jag inte minns fel.

Skiljer bara 0,5mm mellan SV-03,04 & GSXR-01,02 & enligt den information jag har så e fjädern hårdare än orginal iaf.

Kolla gärna in denna sida (gäller alla SVriders) http://www.kuhnco.com/SV650/SV/
här finns det mycke intressant. massor me ljudklipp av olika burkar m.m.
även beskrivningar av alla mods han har gjort.
 
clark73 skrev:
Skiljer bara 0,5mm mellan SV-03,04 & GSXR-01,02 & enligt den information jag har så e fjädern hårdare än orginal iaf.

Kolla gärna in denna sida (gäller alla SVriders) http://www.kuhnco.com/SV650/SV/
här finns det mycke intressant. massor me ljudklipp av olika burkar m.m.
även beskrivningar av alla mods han har gjort.

Problemet med orginaldämparen (åtminstone 99-02) är att den har för hård fjäder och inte tillräckligt med åtminstone returdämpning. Fördelen med att byta till gsxr dämpare är att du åtminstone för tillgång till justeringsmöjligheter på retur å kompressions sidan men borde byta fjäder till en hårdare för att den ska passa på sv'n. Det kan ju va att 03-04 har annan dämpare än 99-02.
 
Westman skrev:
Hej

:squid


:va Kan ingen vänlig själ :Bugar SVARA på om varningslampan för hög temp (sitter i varvräknaren) lyser när man vrider nyckeln till on läget!!!!!!! Jag vill veta om den ska lysa då som t.ex tanklampan.... :va

Det måste ju alla som har en SV kunna svara på !!!!!!!!

Nej den lyser som sagt inte när lamporna testas när du vrider om nyckeln...
Lampan funkar på samma sätt som termostaten till fläkten.(om jag inte har helt fel) När den blir tillräckligt varm så jordar kontakten så att den går igång/lyser...

/Dan
 
Verkar så ja.
Ska få reda på hur mycket det blir på onsdag.
Funderar på att svika SVn för en TRX... Antingen det, eller ny SV, Offroad verkar... SÅ tråkigt??
//Anders.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top