SV-Tråden!

Captain|Morgan skrev:
VARVA VARVA VARVA!!!!

Sååå härligt att släppa lös sin lilla twin ur sin bur. Igår var jag över till köping och servade för hundra mil(faktiska 139mil :gnissla ) så efter en tandhackande hemresa ligger man på sköna 160 mil. Äntligen :tummenupp

Är det någon som har hört lr äger ett GPR(italienskt) avgassystem? Dom är billiga och verkar ha schysst finnish osv. men håller dom måttet?
Ett high level tre-kvartssystem i titan kostar ca 4000 spänn :hihi

Du menar att du klarade av att köra in hojjen enligt boken?
klarade själv i säkert 15 mil innan jag gav upp, :yoparty

clark73 skrev:
Du menar att du klarade av att köra in hojjen enligt boken?
klarade själv i säkert 15 mil innan jag gav upp, :yoparty

Ja i princip, klart att jag testade de högre varven men med min stenhårda diciplin var det inga problem att bli omkörd av polarns gamla volvo gång på gång.... :mad:

Var bara tvungen o "lyfta" fram denna tråd ett par sidor... :D :D :D

Hur mycket har ni pressat upp era 650s i? Mätarfart alltså? Är det nån som kört på strippen och fått tidkort t.o.m? när jag hade min strypt fortfarande så mäktade den med 170 på mätaren, men då var den bra jävla slö dit också...

Last edited:
Jag behöver ny framkåpa, någon som vet var man kan hitta billiga sådana? SV650S -03...
Tack på förhand!

johanp skrev:
Hur mycket har ni pressat upp era 650s i? Mätarfart alltså? Är det nån som kört på strippen och fått tidkort t.o.m?

205km/h med en tjej bakpå....då accade det nog ännu men rakan tog slut :D

Captain|Morgan skrev:
Är det någon som har hört lr äger ett GPR(italienskt) avgassystem? Dom är billiga och verkar ha schysst finnish osv. men håller dom måttet?
Ett high level tre-kvartssystem i titan kostar ca 4000 spänn :hihi

Letar också slip-on. Vart såg du GPR:et? Hindle har helsystem till SV -03 för 4200 tror jag det var. Vet inget om dess ljud eller finnish dock :confused:

Jag köpte mitt GPR på www.s-racing.com, ljudet är helt ok men rörstumparna fram till burken har blivit fula och fläckiga samt att den fula dekalen som sitter på burken har lossnat av värmen vilket jag bara är glad over.

skabe skrev:
Kanske bättre med en 650, men väldigt roligt med 1000 :kär
Kört sambons TL1000s litegrann. Den är jäkligt rolig, men åxå, tyvärr, lite för stor, tung och hög för en TinaTjej.. för att inte tala om.. DYYYYYYR:eek:
Annars hade jag verkligen inte sagt nej till en sådan:kär

650 når man ner någorlunda på iaf, så man slipper lägga ikull den bara för man stod på tå och försökte hålla :(

Last edited:
Captain Morgan: Jag ska kolla om jag kan fixa kåpan billigare åt dig, återkommer på måndag/tisdag nån gång.

//A.

UnderDOG skrev:
Captain Morgan: Jag ska kolla om jag kan fixa kåpan billigare åt dig, återkommer på måndag/tisdag nån gång.
UnderDOG: Har du möjlighet att skaffa delar billigare, eller? :confused:

För övrigt verkar det som om alla handlare strikt håller rekomenderade cirkapriser. Motorcykeldelar måste ju vara den enda branchen där ingen ens försöker att konkurrera med priset.

TinaTjejen skrev:
Kört sambons TL1000s litegrann. Den är jäkligt rolig, men åxå, tyvärr, lite för stor, tung och hög för en TinaTjej.. för att inte tala om.. DYYYYYYR:eek:
Annars hade jag verkligen inte sagt nej till en sådan:kär

650 når man ner någorlunda på iaf, så man slipper lägga ikull den bara för man stod på tå och försökte hålla :(

Hi hi.. ja, det kan bli lite krångligt om man inte når ner. Svårt att stanna då oxå :)
Har aldrig provsuttit en 650 men antar att man klarar sej väldigt länge på den, jag köpte en demohoj, lite billigare. Fick helsystem med :musik
Har du kort för tung iaf?

Ja, jag har givetvis klotat, så sjukt irriterande... :huvet :huvet :huvet :huvet
Men hur som helst är jag hyfsat hel, och bågen klarade sig relativt bra den med.
-Underdog... det vore toppen om du kunde fixa en kåpa billigt :Bugar
allt detta kommer väldigt olägligt, köpte alpinestars TZ-1 i helgen, service i tisdags, klotade i torsdags, bilen pajade i fredags, vad är det man säger....? livet leker? nej tvärt om var det ju :mad: allt detta = 0 stålar kvar :tummenupp

GPR systemen blev jag tipsad om i tisdags på Actionsports under 100mila servicen.

johanp skrev:
Hur mycket har ni pressat upp era 650s i? Mätarfart alltså? Är det nån som kört på strippen och fått tidkort t.o.m?

Låg och tuffade på 230 på mätaren förra säsongen, om jag kommer ihåg rätt... med original profil på fram däcket.

har 70 profil nu så då visar den lite lägre...

Har cykel daor på med, men den är lite långsam vid acc, så man får nog nöta ett tag innan man får rätt värde.
Skall nog fråga en polare om han kan låna hem nån handburen GPS så man får lite pålitligare värden.

Back