SV-Tråden!

Tänkte bara höra om det är någon som har koll på om en SV 650s från 03 i bra skick och dryga 2000 mil är lättsålda, vad tror ni om pris?

Kolla på Blocket så får du en uppfattning om både hur lätt den är att sälja samt prisnivå. Många handlare gör så vid inbyte!
 
Lyfter min fråga, vet ju att det finns visst "problem" med kam kedjesträckarna..
Ingen har som kan tippsa?:va

Hej!
Jag har en SV650 -99:a med ca 2500 mil på mätaren:tummenupp
När jag i helgen åkte "bort" med hojen för "vinter parkering" hörde jag nått "oljud"
Jag tycker det låter som nån av kam kedjesträckarna inte gör sitt jobb, påminner om ventil tick fast ändå inte (svårt att förklara...):huvet:huvet
ljudet försvinner typ vid över 2000-2500
Nån här på forumet som har erfarenhet av arbetets omfattning, och hur man konstaterar vilken av sträckarna som falerar? :va
är manuella sträckare en realistisk lösning :va:va:va
vad kan det annars vara??:brinnerup:va
 
Det är ett vanligt fel har jag hört... men dom låter lite även när dom är ok... tror inte det är dyrt eller speciellt svårt att byta....
 
Lyfter min fråga, vet ju att det finns visst "problem" med kam kedjesträckarna..
Ingen har som kan tippsa?:va

De brukar rassla, var ett ganska så vanligt problem iaf på "första" modellen.
Lite ska de låta eftersom de trots allt är två stycken, men rasslar de för mkt så är det bara att byta.

Hör med en mekaniker om du är osäker
 
Japp! Det är dom! Det heter TRE-mod på dom nyare! Vet nog varför du frågar?! :tungan

Om jag inte har fel så är väl nästan alla (eller alla) suzuki strypta så...
Har nått mer körbarhet att göra...:rolleyes::tuttar
 
Last edited:
Hehe!:tummenupp
Tjejer kan ju vara lite lättlurade, så man är ju lite nyfiken, Låter lite mysko att strypa en 72hk hoj på dom 3 första växlarna för körbarhet!? hade det varit en Busa hade jag nog inte velat så mycket! :brinnerup

Vore kul att få lite mer info om det! någon hemsida eller någon som redan moddat TRE-mod. Sitter det en växelindikator som håller reda på vilken växel man har? Har inte nyare SV 650 insprutning?
 
Hehe!:tummenupp
Tjejer kan ju vara lite lättlurade, så man är ju lite nyfiken, Låter lite mysko att strypa en 72hk hoj på dom 3 första växlarna för körbarhet!? hade det varit en Busa hade jag nog inte velat så mycket! :brinnerup

Vore kul att få lite mer info om det! någon hemsida eller någon som redan moddat TRE-mod. Sitter det en växelindikator som håller reda på vilken växel man har? Har inte nyare SV 650 insprutning?


http://www.sv650.tk/ sen går du in på MODS vet inte ifall det ä det du letar efter men där hittar du nåt som heter ignition retarder mod
 
Hehe!:tummenupp
Tjejer kan ju vara lite lättlurade, så man är ju lite nyfiken, Låter lite mysko att strypa en 72hk hoj på dom 3 första växlarna för körbarhet!? hade det varit en Busa hade jag nog inte velat så mycket! :brinnerup

Vore kul att få lite mer info om det! någon hemsida eller någon som redan moddat TRE-mod. Sitter det en växelindikator som håller reda på vilken växel man har? Har inte nyare SV 650 insprutning?

Här har du en sida http://www.whaccessories.com/G-Pack.htm
med G pack så slipper du löda om i kontakter och sånt.... Om hon ändå kan få en sån som delbetalning så är det väl enklare?!
 
Last edited:
Japp! Det är dom! Det heter TRE-mod på dom nyare! Vet nog varför du frågar?! :tungan

Om jag inte har fel så är väl nästan alla (eller alla) suzuki strypta så...
Har nått mer körbarhet att göra...:rolleyes::tuttar

Retarden är till för att reducera "avgas oljudet i stads trafik" :tummenupp och har inget med körbarhet att göra :glömdet
Labbar lite med samma sak på "vår" rallycross bil som har en förmåga att passera 100db.
Ett db mätförfarande är vid 2500 r/min i "friläge" och då programeras ecu att retardera vid det lilla gaspådrag som behövs = ett läge som inte praktiskt används vid tävling!
Ja men vtf. så länge det inte är förbjudet så är det ju tillåtet att göra så. :va
På sv:n märks dock skillnad (fast ingen herre jösses upplevelse) :yoparty retarden är "konstant" och styrs per växel (1.2.3 vad jag minns, min retard är borta sedan många år) och inte varvtal.
 
SV 650 = :hojraket :2cool

En liten fråga! Jag tog hålsågen och sågade ut snorkeln i luftburken på tjejens SV650 för att få lite med twinmumma, Vilket funkade väldigt fint, Behöver jag bestycka om den yterligare? Den är redan bestyckad efter bytet av slipon.
 
Last edited:
De brukar rassla, var ett ganska så vanligt problem iaf på "första" modellen.
Lite ska de låta eftersom de trots allt är två stycken, men rasslar de för mkt så är det bara att byta.

Hör med en mekaniker om du är osäker
Thanks a mill bro.:fyllisar
...de e ju en ur "första årgånen"
Du har besvarat, vad jag befarat :brinnerup
Ska ta fram stetoskopet och försöka höra vilken (eller om det är båda) :nurse Fast det får bli till våren, när snön tinat bort :cdevil
 
Hehe!:tummenupp
Tjejer kan ju vara lite lättlurade, så man är ju lite nyfiken, Låter lite mysko att strypa en 72hk hoj på dom 3 första växlarna för körbarhet!? hade det varit en Busa hade jag nog inte velat så mycket! :brinnerup

Vore kul att få lite mer info om det! någon hemsida eller någon som redan moddat TRE-mod. Sitter det en växelindikator som håller reda på vilken växel man har? Har inte nyare SV 650 insprutning?

Det är inte för körbarhet de gjorde så, utan det var helt enkelt för att kunna möta kraven på ljudnivån.
Det går att fixa detta på ett enkelt sätt, men frågan är om det ger nån större prestanda vinst...

Edit: Sen
 
Hej, tänkte höra om någon vet om man måste serva hojen varje år om garantin ska gälla för har inte hunnit åka 600 mil denna säsong så tänkte serva hojen sen i vår när den gått runt 600. Men tänkte mest om de är så att den måste servas 1 gång per år, vet att de är så på vissa bilar.
 
alternativ backspegel ?

Går det att montera backspeglar från "nån annan som det finns pirat" suzki (tex sv650s gen2) på gen 1 (i mitt fall -99 sv650s)
"Lilla gumman" :krama (fan va jag kommer att pisk om hon läser detta) lyckades misslyckas 2 ggr i sommar (hon jobbar på A lappen och hadde inte ens kört moppe tidigare, så det är bara att tiga o betala/laga):huvet
1 org backspegel kostar ju typ som 2 pirat/alternativ. :brinnerup
 
Ingen som vet nått om garantier och service..Lyfter frågan lite.

Jag kan inte ge dig något exakt svar för det som gäller just din hoj står i serviceboken till din hoj. Om inte så kolla med generalagenten om du är noga med garantin.

Blev för några år sedan riktigt lurad av en försäljare då jag köpte ny Saab 9-5. Han hävdade att första service är vid 3000 mil. Det trodde jag inte på och bytte olja efter 800 mil. Ett tag därefter började displayen signalera att det var dags för service. Åkte till auktoriserad Saabverkstad och frågade om detta är riktigt. Den har ju inte gått 1000 mil ännu. Nä sa de service är vid 3000 och stängde av meddelandet. Sen bokade jag service då bilen hade gått 2800 mil. Innan hade jag bytt olja vid ca 1900 mil. När jag hämtade bilen så meddelade killen att jag nu missar motorgarantin för att jag inte skött service på bilen enligt instruktioner. Den skall servas varje år!!!!! Det står faktiskt så när jag läser. Dessutom köpte jag en visserligen ny bil men en årsmodell tillbaka och där var intervallet 2000 mil. Jag bestred det hela och tack vare att jag sparat kvitto på olja och filter med datumstämpel inom rimlig tid så fick jag ett muntligt löfte att motorgarantin skall gälla ändå.

Konsensus: Lita aldrig på vad någon säger om du är rädd om garantin utan bara på vad som finns skrivet. Det kan skilja mellan två olika årsmodeller och kanske också mellan olika motornummer.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top